Alla inlägg den 9 april 2010

Av Annika - 9 april 2010 19:14


Ni som följt mig - eller läst min bok "Kvinnan i Klippan" - känner ju till det märkliga folket, Pyttarna, som bodde på Bohus Malmön. Vilka var dom? Var kom dom ifrån? Frågorna haglade och ingen hade några svar. Tills nu.


Sitter och tittar på TV. Och samtidigt minns jag hur Pyttarna beskrevs i 1800-talsböcker:


De var små...mycket kortare än vi....

De var lite korkade

De hade ett hetsigt humör och tog ofta till knytnävarna

De hade en konstig huvudform

De pratade med en gnällig och gäll röst

De hade en gulaktig hudfärg


 OH MY GOD!!

 

Nu vet jag vilka Pyttarna EGENTLIGEN var!!!!

 

  


Annika - Pyttarna dog alltså ut eftersom de åkte till Hollywood. "Sad but true!"

Av Annika - 9 april 2010 16:38


Har ni det också soligt?


Här strålar solen från en klarblå himmel och det är jätteskönt i lä. Men inte speciellt skönt i skuggan och vinden är kall! Typiskt aprilväder.


Min kollega ringde för att prata jobb och då kom vi på att det var mycket bättre att gå till Haga och fika. Väldigt så fort man kan fatta beslut ibland. Tyvärr var det för kallt för att sitta ute. De få "solplatserna" var ju redan belamrade.


Efter fikat åkte jag iväg till tryckeriet för att hämta kursmaterial, slängde in lådan hemma, plockade upp träningskläderna och körde iväg till gymet.


Så där, ja. Det blev ju en bra dag.

Men SHIT, glömde köpa mjölk! Måste ut igen....

(Vilket går lätt som en plätt nu när man inte längre behöver ta på sig snöpulsarkläderna!)

Annika - måste ringa några jobbsamtal till, sedan blir det HELG

 


Av Annika - 9 april 2010 09:35


  

Tänk så vackert det kan vara.....


  


...och sedan kan man ju börja morgonen med att fiska upp frukosten.

Frukosten?

Hrmm....middagen, menar jag. Middagen för 20 personer. Eller nåt.


Annika - som undrar hur det skulle vara att simma i havet och möta en sån där

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards