Alla inlägg den 12 april 2010

Av Annika - 12 april 2010 14:36


KRÅNGLIGT!

När jag kom till min vanliga fönsterglas-Nisse på Hisingen för att byta vindruta blev det nobben. Folksam hade nämligen dumpat flera glasmästeri som tidigare varit okej. SHIT! Det här glasmästeriet var ju bra. Killarna är så supervänlig och dom tog alltid in bilen akut och fixade det på några timmar.


Nu fick jag istället trassla mig fram på Ringön och försöka hitta ett nytt ställe (efter att ha ringt Folksam). Fick tid på torsdag. Det blir krångligt att få till det där med att lämna bil, hämta bil, passa in möte - och hur KATTEN tar jag mig dit? Finns det bussar där?


Fortsatte istället till biltvättarstället i Toltorpsdalen, som min son så varmt rekomenderat.


  

Här tvättar massor med små killar din bil, utvändigt och invändigt, för 169:- ! Eller en hundring för en vanlig tvätt. Billigt. Och bättre för bilen med handtvätt.


Det gick inte fort precis. En timme och en kvart tog det.

Men jag blev bekant med taxichaufförer och pensionärer, så där satt vi i solgasset och drack kaffe och pratade. RIKTIGT trevligt! :)

Och min bil blev skinande ren - inuti också!


Ville INTE gå hem. Vill bara ha MER SOL!

Så det fick bli moussaka på Mykonos uteservering.....


  


....mitt emot det som blev framröstat som Göteborgs fulaste lägenhetshus.


Är det så?

Njaea, vet inte riktigt, men arkitekten har tydligen haft svårt att bestämma utformningen på fönstrena. För här har han prövat ALLT.


Annika - paltkoma i soffan

Av Annika - 12 april 2010 09:38


  


En ny vecka. En VÅR-vecka! Tänk att man äntligen fick säga det.


Mina ögon kliar som faasiken, så det måste vara vår.

Apoteket nästa.

Kanske borde byta ut mina ett år gamla Loumodal-droppar.


Så snart den här svarta sörjan (som kallas kaffe) har gjort verkan ska jag ta mig ut till Hisingen och vindrute-Nisse. Om dom kan ta min bil idag hade det varit superduper.


Annika - i startgroparna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards