Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Dags för hotelser igen

Av Annika - 15 april 2010 10:11


Det var faktiskt längesedan jag fick hotelser!
Har nästan glömt hur det var. I samband med lanseringen av filmen duggade dom tätt och det finns fortfarande en hel del smutskastningskampanjer kvar ute på nätet.


Men nu plötsligt dök det upp en hotelse på Facebook. Jag känner inte ens den här personen. Men det har - som vanligt - att göra med att jag kämpar för att indianerna skall bli respekterade och lyssnade på och alldeles speciellt, att deras heliga ceremonier och platser skall respekteras. Sånt där gör man inte ostraffat, har jag märkt.


För det mesta kommer hotelserna från religiösa/andliga grupper. Så även denna gång.


Märkligt hur en del andliga människor är så fulla av hotelser....eller, ska vi säga, är så rädda? För det är väl där kärnpunkten ligger.


Anyway, jag svarar aldrig på hotelser. Inte denna gång heller.

"Move on, please!"


Annika - hotelser gör mig bara starkare

 
 
Lyllan

Lyllan

15 april 2010 10:30

Ja, det är tragiskt att man inte ska få uttrycka vad man själv tycker och tänker, eller få kämpa för de man tycker är rätt utan att någon ska komma och lägga sig i eller försöka förstöra. Vad trött man blir på folk.

http://gasoline.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

15 april 2010 12:21

Ja, det är ju helt okej att ha olika åsikter och helt andra värderingar. Men när man börjar hota folk, då f-n....det är så lågt!! Skrämmande är det också att se hur arga folk blir över att indianerna ska få respekt och bli hörda. Helt otroligt. Hur långt har vi egentligen kommit i världen..?!

http://banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dchw

15 april 2010 12:49

Ulvar i fårakläder, finns det många av.Alltför många

 
Annika

Annika

15 april 2010 16:28

Ja du, dchw!! De där ulvarna är många. Skrämmande många.

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

16 april 2010 09:15

jo jo, det känns igen, det är typ samma sorts människor som hotar oss som är ute och föreläser om sexuella övergrepp, dvs. "folk" som känner sig hotade (av vem? jo av oss, varför då? för att vi inte tiger utan talar öppet om den obekväma sanningen) vad världen behöver är att var och en tar itu med sina egna fördomar, var dag vi ser oss själva i spegeln, och inser att: Vi avspeglar våra egna problem, i det vi tror oss se i andra ögon, gör alla så, så kanske det blev "peace"

 
Annika

Annika

16 april 2010 17:27

Du har så rätt, Marie. Som alltid!
Och så efterlyser jag - med ljus och lykta - mer civilkurage bland svenska folket!!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards