Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Fick en hel del fixat

Av Annika - 15 april 2010 16:29


Ohh, vilken dag!

Hur KATTEN kan jag ha så mycket att göra när jag är nästintill arbetslös??!

Jizzez, jag kommer att jobba ihjäl mig när jag blir pensionär. Hoppas jag snart får fler jobb, så att det blir lite lugnare....


Åkte i alla fall ut till Ringön och lämnade bilen i morse. Slank in i Nordstan när jag bytte spårvagn....


  


....och hittade en bra "mellanjacka" som dessutom var nedsatt 20%. Yeehooo, ett FYND!


Hem för att ringa alla samtal jag skulle ringa. Fick inte ens tag i hälften av folket.

Attackerade TRE eftersom min portering fortfarande inte genomförts.

Tryckte mig igenom alla tonval. När jag äntligen kom fram blev jag bortkopplad. Ringde igen. Blev bortkopplad. Ringde igen. Blev bortkopplad. Men gaaaahhhh!!


Fick tag i en automatisk svarare hos TRE som meddelade att Telenor inte tillät portering. Vaa? Jag hade ju "clearat" det med dom?! Ringde Telenor - som meddelade att allt var klart men Tre hade aldrig kontakta dom. Gaaaahh!! Försökte med TRE igen. Kom inte ens halvvägs innan det blev tyst i luren. Härdsmälta!!

  


Tog mina träningskläder och gick till gymet istället. Fortsatte sedan ner till TREs affär - det var väl enda sättet, förstog jag. Oj då, dom hade GLÖMT. (Ja, just det!) Gick in på Gamle Port och åt gräddstuvad lever. Mmmmmm!!


Promenerade ända till Gårda för att hämta mina glasögon hos Folke. Ringde flera samtal på vägen. Sedan dog min telefon. Shit, glömde ladda upp den!


  

Hittade fina blommor på vägen :)

 

Tog spårvagnen tillbaka till Ringön och hämtade bilen som nu fått ny vindruta. Herregud, nu har den blivit städad innan och utan, fått nya skor (däck) och nya glasögon (vindruta) - hoppas den känner sig som en KUNG!!


1.700:- fick jag pröjsa - för en liten STEN!

Vem katten smätte iväg den stenen mot min bil, det vill jag veta!

Var god kontakta mig här på bloggen och förklara varför!!


Och nu är jag hemma. Och fick stora gäspattacken.

Fortfarande har jag inte fått tag i alla jag måste kontakta och så har jag protokoll att skriva och lite annat....men nu orkar jag faktiskt inte mer. Inte just nu.

Återuppstartning sker om cirka en timma.


Annika - soffan ser VÄLDIGT skön ut....

 
 
Sussi

Sussi

16 april 2010 08:34

Gud vilken snygg jacka!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards