Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

Nytt försök med filmbolag

Av Annika - 11 maj 2010 08:31


Vaknade alldeles för tidigt och kom på att jag glömt skickat ett mail med information som jag lovat en kund. När jag väl börjat tänka på det så var det bara lögn att somna om. Gaaah, jag hatar när jag kommer på sådant där i gryningstimmarna och inte KAN styra om tankarna. "What´s the point?!" liksom. Jag tror ju inte min kund läser mitt mail klockan fem på morgonen ändå.


Genom en kompis i filmbranschen fick jag ett namn på en manusförfattare som jobbar för det största filmbolaget i Göteborg. De gör bl a  "Saltön". "Ring honom och hälsa från mig!" sa min kompis. Alltid bra att ha kontakter....


Jag ringde upp vederbörande manusförfattare och pratade om "Kvinnan i Klippan".

"Kan jag få komma och pitcha idén?!" sa jag.

"Men vi vill gärna läsa boken" sa han. "Kan du komma förbi och lämna den?"

WOW, så långt har jag inte kommit någon gång. Det gick fort! :)


Så idag ska jag till filmbolaget och till revisorn och till en sömmerska som ska fixa ett par byxor för mig och sedan ska jag till gymet. Och sedan ska jag handla kursmaterial. Så det är nog bäst att jag får "ändan ur vagnen...."


Annika - kollar just väderprognosen...yiiikes, ser inte så bra ut....

 

 

 
 
Ingen bild

Mr Bogus

11 maj 2010 08:48

Puuh !! Verkar vara en körig dag. Ha en bra dag.

 
Ingen bild

Alexandra

11 maj 2010 10:18

Lustigt. Eller inte?
Befinner mig någonstans mitt i livet, där jag börjat fundera (ännu mer) på andlighet vs filosofi. Bland annat. Jag Googlade på det och fann din blogg.
Nu har jag läst några inlägg och är helt fast. Du skriver helt fantastiskt. Det är en fröjd att läsa.

Thanks.

 
Annika

Annika

11 maj 2010 13:05

Tack, Bogus! Och TACK Alexandra.
Varje gång jag planerar att lägga ner bloggen kommer nån in och skriver något snällt och då GÅR det inte. Nu förstörde ni mina planer IGEN.

Ha ha ha ha :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards