Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Annika - 3 maj 2010 22:17


Men gaaaaah....mina solglasögon har gått sönder!
Jag är "addicted" till solglasögon. MÅSTE bara ha när solen skiner.


Utan solglasögon känner jag mig naken, "exposed", bar....

    


Fast just nu känner jag mest för att somna på soffan.

Jag tål tydligen inte havsluft.

Jo, TÅL, gör jag ju. Men jag somnar av den. Varför blir det så?

För mycket syre, eller?


Det var längesedan jag sov på soffan.

Det är märkligt hur skönt man sover på soffan tillsammans med en påslagen TV.

Klockan är bara halv elva.

Så här tidigt kan man väl inte gå och lägga sig?


Annika - eller jo, man KAN nog gå och lägga sig så här dax...

Av Annika - 3 maj 2010 17:54


Vilken härlig dag!


Körde upp till Kungshamn - temperaturen gick från + 8 till + 15.

Ett ärende på kommunhuset, en glass nere på kajen, ut till huset och fika med grannarna, tillbaka till Hunnebostrand och en lunch med arkeolog-Lasse.

Kul att träffa honom igen!


Han håller med en jättespännande utgrävning i Brastad, där de hittat helt unika och märkliga hällristningar. Jag ska definitivt våldgästa honom vid den där utgrävningen!!



  

Underbara Smögen....


  

....och underbara Kungshamn!



  

Undrar om det nappar?


  

Hållö Fyr vid horisonten



  

Här kan man också ha picknick! (Nere till höger)


  

Hunnebostrands gubbdagis var stängt.

Gubbarna satt på en bänk istället.


  

Stenhuggarnas andar svävar över nejden.


Annika - stärkt till kropp och själ

 

 

Av Annika - 3 maj 2010 08:30


Ursäkta det dåliga bloggandet igår, men bloggen var seg som fnöske...

Kunde helt enkelt inte komma in här.


Dezi och jag hade en härlig dag ute på Klippan. Vi vandrade runt i kulturreservatet och slutade med en fika på ångbåten som ligger bakom Sjömagasinet.



  

Vi satt på översta däcket och gungade fram och tillbaka i solskenet.


  

Den här kassaapparaten tyckte jag var underbar!



  



"Båten med nio liv" kallas det här fartyget för.

Hon byggde i början av 1800-talet.

Sedan dess har hon varit bogserbåt i Göta Kanal, skeppat boshuläns granit utomlands, fungerat som passagerarfartyg under Andra Världskriget (då hon döptes om till Adolf i tron att hon då skulle gå säkrare (!) ), varit utflyktsbåt för hajfiskare och mycket annat.

Hon har hotats med skrotning fler gånger än man kan räkna men ändå överlevt.


Nu ägs hon av Maritima Centret i Göteborg och håller på att restaureras för att så småningom återigen gå i trafik. Fram tills dess är hon alltså café och all vinst från dom intäkterna går till att återställa henne.


Så om ni är i trakten - gynna den här fantastiska, tuffa damen och gå hit och fika!  (Jo, hon har ett mansnamn efter någon pamp i stan som på den tiden ville ha sitt namn på båtarna).


Annika - på väg upp till Kungshamn

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards