Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Annika - 19 maj 2010 18:08


En av mina kära bloggläsare från Värmland hörde av sig och undrade om jag hade lust till en fika. Hon var i Göteborg för att hälsa på sin son.

Klart jag hade!


Tina hade vuxit upp i Göteborg, så vi delade ljuva minnen från lååångt tillbaka i tiden. :)

"Jag gick på Oscar Fredriks Gymnasium!" sa Tina. "På hotell-och receptionslinjen."

"Gjorde du??" sa jag. "Det gjorde ju jag också, fast på Turism-och resenäring."

"Det var mitt förstahandsval, men jag kom inte in där".

"Jag gick där 1974/75," fortsatte jag.

"Det gjorde jag också! Jag blev gravid under tiden."

"Vaa?? Jag OCKSÅ!"

"Jag slutade skolan i juni och födde barn i juli."

"JAG MED!!!!"


Alltså, hur är det här möjligt?

Hur liten ÄR världen? Helt sjukt.


Tack för fikastunden i Haga i den ljuvliga sommarvärmen, Tina!  Hoppas du fick en trevlig vistelse tillsammans med din son.


Annika - 28 grader inomhus! Inte för att jag tänker klaga men...puh....

Av Annika - 19 maj 2010 13:25


Det är väldigt roligt att bo i en stad med en massa fiskmåsar. NOT!


Dessutom finns det en fiskmås-pakt i den här stan.

När nån Pippi har diarré skall utsläpp ske över MIN BIL!!

Jag är numera absolut övertygad om att så fort nån fiskmås har ätit för många konservburkar eller rutten fisk, susar den runt över stan och tänker "VAR är Banfields bil??!"

  


Hur kan det annars komma sig att gång efter gång efter gång så är min bil pepprad, medan alla andra bilar runtomkring inte har fått en enda skvätt??!

Det är inte naturligt.

Det är väldigt, väldigt onaturligt.

Och väldigt, väldigt orättvist.


H-a-t-ar magsjuka fiskmåsar!!

  


Annika - hurra, nu får jag tvätta bilen. Igen!    




Av Annika - 19 maj 2010 09:45


Solen försöker förgäves tränga sig fram mellan molnen här i Götet.

"Kom igen, nu, sol!! You can do it!!"


Ska rusa iväg på ett möte nu på förmiddagen så jag har liiiite bråttom. (Om jag undvek att sätta på datorn skulle det inte bli så här stressat varje gång).


I eftermiddag ska jag fika med en bloggläsare som är här på besök. SÅ kul när ni hör av er :)


Annika - okej, var är mina papper? Check. Mobil? Check. Nycklar? Check....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards