Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Låt bli min bil!!

Av Annika - 19 maj 2010 13:25


Det är väldigt roligt att bo i en stad med en massa fiskmåsar. NOT!


Dessutom finns det en fiskmås-pakt i den här stan.

När nån Pippi har diarré skall utsläpp ske över MIN BIL!!

Jag är numera absolut övertygad om att så fort nån fiskmås har ätit för många konservburkar eller rutten fisk, susar den runt över stan och tänker "VAR är Banfields bil??!"

  


Hur kan det annars komma sig att gång efter gång efter gång så är min bil pepprad, medan alla andra bilar runtomkring inte har fått en enda skvätt??!

Det är inte naturligt.

Det är väldigt, väldigt onaturligt.

Och väldigt, väldigt orättvist.


H-a-t-ar magsjuka fiskmåsar!!

  


Annika - hurra, nu får jag tvätta bilen. Igen!    




 
 
Ingen bild

Titti

19 maj 2010 13:47

ligger här hemma och är lite krasslig... (pollen och så där)
blir mycket halvsovande framför TV´n och den visar ju som bekant reklam stup i kvarten!
Så här kommer nu lite tröst till dig:
OKQ8 lämnar EN HEL KRONA i rabatt/liter bensin du tankar om du kör in bilen i deras biltvätt!

Blev du glad nu? ;)

 
Annika

Annika

19 maj 2010 14:04

Men STACKARS dig, Titti!! Usch, pollen är inte kul. Har faktiskt klarat mig otroligt bra i år. Märkligt....

TACK för tipset :) Jag har ju hittat handtvättskillarna i Toltorpsdalen. (Kan jag tipsa alla göteborgare om). De ska banne mej få skrubba bort skiten! hehe

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 maj 2010 08:38

Så om jag skulle vilja ta reda på vart du bor behöver jag alltså bara leta efter den fiskmåsnedskitade bilen alltså hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

20 maj 2010 09:54

HELT rätt, Sussie :) Om du strolar runt i Haga igen så vidga dina cirklar lite till andra sidan av fästningen. DÄR står den. Kan ej missas! :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards