Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Annika - 18 maj 2010 20:03


Tillbaka från fotokursen. Det gick ju bra. Tyckte nog mina foton stod sig mycket väl i konkurrensen, måste jag säga. Fotofröken gillade duvan som seglade genom luften. Och hon gillade bilden från Flume Ride. HELT okej.


Nästa möte blir på lördag 09.00 (gäsp) i Trädgårdsföreningen. Tre timmars fotografering. Det ska bli kul.


Fick reda på att filmbolaget jag lämnat boken till tackat nej. Dom bedömde att dom hade alldeles för många andra projekt. HEDER åt dom, som är det första filmbolag som tagit emot boken, läst den (??) och skrivit tillbaka och sagt NEJ. Allt på bara några veckor. SNYGGT gjort, Götafilm! Ni är proffsiga och respektfulla, andra filmbolag borde lära av er!


Nu har jag i alla fall försökt.

Är det inte meningen så är det inte meningen.

Sorry, Minya... :(

Eller så hittar jag någon annan väg.


Annika - som tror att inget är omöjligt

Av Annika - 18 maj 2010 15:01


Dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Skulle ju göra lite skrivbordsjobb.

Men så råkade jag MINNAS....jag mindes ett helt år bakåt....

  

....hittade t o m kortet där inne i skåpet.

Herregud, höll på att glömma tredje sprutan för fästingsjukan!


Marsch ner till vårdcentralen.


  

Så här ser vår vårdcentral ut när man sitter i väntrummet :)



  


Nästan tomt. INGA sjuka människor alls! :)


Jag blev flyttad till "vaccinerings-väntrummet" och där satt jag alldeles ensam. Fast bara en stund. Karln som steg in var en sån där Gudagåva som uppenbarar sig ibland. Snygg som attan!! Han såg alldeles förvirrad ut.

"Vet du vad man ska ta för vaccineringar till Tanzania?" frågade han på engelska.

Ääääh. Öööööh. Hmmmm....


Jag måste GENAST hjälpa denna stackars bortkomna man. (Äh, han var inte ett dugg bortkommen, faktiskt, men snygg. Det räckte ju....)


Snäll som jag är sprang jag efter en sjuksköterska som inte visste nånting. Så jag satte mig och pratade en stund med killen. Han var spanjor och jobbade på Operan (Sångare? Dansare? Ja, han var nog dansare!!).


När vi riktigt kommit igång med snacket kom sköterskan och STÖÖÖÖÖRDE!

Suck. Fick en nål i armen istället.


Sedan skulle jag ju hem och jobba lite. Men OJ...!! DÅ hade solen kommit fram. Och helt plötsligt satt jag på Avenyn och åt glass.

Vet inte ens hur det gick till.

Inte alls som jag planerat. INTE alls!!


  


På vägen hem köpte jag ett par sandaler.

Posering med KRITvita ben. Ser ut som jag är död.  Urrrk!


Nu - middag!

Sedan - fotokurs!


Annika - som svettades floder innan jag kom

Av Annika - 18 maj 2010 09:31


  


God förmiddag på er alla!

Hur har ni det där ute i landet?

Här varslas det om regn. Mycket regn.

Vår maj månad här på västkusten har INTE varit speciellt kul.


I går fick jag en riktig energikick när det gällde filmen, Spirits for Sale.

Ringde och pratade med Frölunda Kulturhus. Som ligger i - taraaaaaa - Frölunda!!

Pratade sedan med Blå Stället som också är ett kulturhus, men i Angered.

Sedan skrev jag till Amnesty. Om dom visade filmen i London kan dom väl visa den här?


Får se vad det ger för resultat....


Annika - som funderar på att starta en fotoblogg

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards