Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Livet är tufft ibland

Av Annika - 2 september 2008 08:32


Mina varmaste tankar går till Arvol Looking Horse och Paula, Paula förlorade en dotter förra veckan. Hon var bara 23. Sedan tidigare hade dottern råkat ut för en olycka och fått en metallplatta inopererad i huvudet. Nu skedde en ny olycka med dödlig utgång. Paula hade just varit för att hälsa på sin äldsta son, som efter en trafikolycka fått en så allvarlig hjärnskada att han befinner sig på ett hem.


Arvol och Paula har haft många olyckor runtomkring sig och så mycket tråkigheter. Jag förstår inte vad som händer!


Att Arvol skulle få en massa skit för att han kom hit till Sverige visste vi ju, men nu tror jag det blivit för mycket även för honom. Det troliga är att Sverige blev hans sista utlandsresa. Vi får väl vara tacksamma för att vi fick välkomna en stor man, innan det allmäna trycket gjorde att hans fredsbudskap inskränktes.


Annika - som skickar en varm tanke över Atlanten till mina vänner....

 
 
Ingen bild

marie

4 oktober 2008 21:42

oj oj, mycket vatten har visst runnit under broarna, jaa vilken tur att han hann med att sprida sitt freds-budskap hit och vilken tur att just du, finns, annika

 
Ingen bild

Nettan

9 oktober 2008 14:01

Funderingar kring om olyckorna är arrangerade eller det bara är olyckliga händelser men sa han ej en gång att han var den sista pipbäraren. Jag har lagt in en kommentar på Elk också om eftertanke.

 
Ingen bild

Annika

9 oktober 2008 16:19

Jo, Arvol skall vara den sista pipbäraren säger profetian. Han fick detta budskap när farmor Lucy gav honom Pipan.
Själv tror jag att det kommer att bli så.
Jag tror att Arvol själv också är rätt medveten om att detta är "the end".

 
Ingen bild

nettan

10 oktober 2008 11:16

Jag tror allmänt att det är olyckor och kaos överallt just nu det har profesiorna talat om i många år. Nu är det inte bara den enskilda individen som står på spel nu går hela länder i konkurs. Så jag försöker att tänka varma tankar till Arvol men också till en bättre framtid. Utav detta kaos alla börjar uppleva måste det komma något gott. Många har glömt vad som är viktigt oavsett vilken tro vi lever i. Men Arvol symboliserar Jordmänniskor för mig och jag önskar han allt skydd jag kan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards