Direktlänk till inlägg 2 september 2008

Idag hade jag en skyddsängel med mig!

Av Annika - 2 september 2008 14:56


Usch, vilken hemsk incident jag var inblandad i idag.


Efter en fika med en kompis och en långpromenad var jag på väg hem. Jag gick längs Övre Husargatan och var nästan framme vid korsningen Sveaplan, när jag till vänster om mig såg en spårvagn komma i full fart. Bilarna hade givetvis rött ljus, men trots det körde den främsta bilen rakt fram och rammade rätt in i spårvagnen med ett fruktansvärt brak. Spårvagnen släpade med sig bilen flera meter, glassplitter och bildelar yrde i luften och stolparna mejades ner. Allt det här hände så där 10 meter framför mig och jag kan lova att jag fick en smärre chock.


Så snart spårvagnen stannat rusade jag och två killar fram till bilen så fort vi kunde, en tjej ringde ambulansen. Alla skrek "Dra ut dom! Dra ut dom!" Killarna slet upp dörren, en av dom var uppe på taket och motorhuven. Jag insåg att killarna gjorde ett bättre jobb, så jag backade lite och tänkte jag istället kunde ta hand om passagerarna när dom väl kommit ut.


Det var då det började ryka för fullt ur bilens motorhuv och bensin började rinna ut. "Dra ut dom, den börjar brinna!" skrek folk hysteriskt. Någon sprang in för att hämta spårvagnens brandsläckare. Det gick flera otäcka minuter när bilen rök mer och mer och männen i bilen inte kom ut. Men så till sist stod de där. De var givetvis rejält uppskakade och hade blod på kläderna, men det visade sig vara mindre skärsår.


Jag stod kvar ett tag och såg polis, ambulans och räddningstjänsten komma. Tänkte att dom kanske ville ha ett vittne, men tydligen inte. Så jag avlägsnade mig.  Det var först när jag gick hem som jag blev alldeles darrig.


Om jag hade gått lite snabbare....

Om jag hade tagit så där 10 steg till....

Om jag inte stannat där borta vid staketet.....

...då hade jag varit framme vid korsningen och blivit totalt nedmejad av bilen.

Hade jag överlevt.....?!


Annika - fortfarande lite uppskakad med tanke på vad som kunde ha hänt 


---------------

Första bilden jag tog när jag förstod att ingen var skadad och de fått bukt med röken. Vid det gröna trafikljuset skulle jag stått - om jag gått lite snabbare. Eller inte stannat till. Eller.....



Om jag tar tre steg bakåt så var det ungefär där jag stog när olyckan hände.

 



 
 
Helena

Helena

2 september 2008 15:40

Din skyddsängel fanns verkligen vid din sida i dag.

http://nattuggla.bloggagratis.se

 
Ingen bild

KR

2 september 2008 18:05

Ibland är marginalerna små
Och man får vara tacksam över livet
Skönt att allt gick bra för alla inblandade

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards