Alla inlägg den 2 november 2008

Av Annika - 2 november 2008 21:25


I morgon ska jag åka till Stockholm och föreläsa för LRF - Lantbrukarnas Riksförbund. Det blir sådär sju timmars resa och tre timmas prat. :)

Därför hinner jag inte blogga under dagen utan återkommer i morgon kväll när jag är hemma igen.


Ha det "gött" tills dess!


Annika - som är märkligt rastlös. Känns som om något "stort" är på gång, men inget händer....hrm....

Av Annika - 2 november 2008 19:58


Nu har det här inlägget glidit så långt ner, så jag påminner om det:


http://banfield.bloggagratis.se/2008/11/01/1071061-hjalp-mig-valja-bild/


Jag har fortfarande inte bestämt vilket foto jag skall använda, så fortsätt gärna med era åsikter :)


Annika - som kanske skall se på James Bond ikväll. Eller något annat....

Av Annika - 2 november 2008 16:40


Min kompis Solveig ringde och frågade om jag ville fika. Självklart! Vi satt på ett fik i Haga och pratade och pratade. Visst är det underbart med väninnor! Man kan prata i TIMMAR över en latte :)


Sedan gick jag till gymet. På vägen över Järntorget hittade jag roliga saker. (Om man öppnar ögonen finns roliga saker precis överallt!!)



Det här konstverket påminner mig om en hällristning! Om tretusen år kommer dom att hitta den i ett dike och tro att det var ett altare för  ceremonier och för att blidka våra gudar.


Och eftersom den står invid ett fik kommer dom givetvis att hitta sönderslagna koppar och fat och några förnuftiga vetenskapsmän kommer att slå fast att vi offrade mat till våra gudar invid altaret.


 


Jag kommer inte ens ihåg vem det här var.  Men visst ser han lite gladare ut med den fina stöveln på axeln ? :)


 


En del nyheter är roligare än andra nyheter. Och definitivt mycket innehållsrika och viktiga (host, host....)

 


 Alla vägar bär till Rom!  Nej, till Järngrillen! Den finns precis överallt!! Haha!


Annika - tänk så mycket kul man kan ha bara genom att vandra över ett torg...

Av Annika - 2 november 2008 11:05


Häromdagen läste jag en diskussion om min nya bok på en Internetsajt. Den ena parten var upprörd över att jag skrivit om asar och vaner, trots att dom uppenbarligen inte existerade på bronsåldern.


Det är liksom så jättekul. Kan inte låta bli att le.

1) Boken är en s-a-g-a. Den är ungefär lika sann som Da Vinci Koden.

2) Ingen har hittat några hållfasta bevis över vilka folkslag som levde i Sverige för tretusen år sedan. Ingen har heller lyckats slå fast om asar och vaner fanns på riktigt eller om dom endast är mytologiska varelser. Så boken kan vara uppåt väggarna fel. Eller den kan vara helt rätt. Var och en får tro på sina egna teorier.

3) Boken har inte ens kommit ut än.


Tja, det bådar nog gott, tänker jag. Det kanske blir massor med ilskna diskussioner beträffande sagan om Minya och Skjöld. Kul! Det enda jag oroar mig för att dom ska dra in expertisen jag använt mig av ( t ex Lasse) och anklaga dom också. Hrm...kanske får skriva en extra rad i boken så att dom hålls "skuldfria"!


Annika - suck, det är mycket att tänka på.....:)





Av Annika - 2 november 2008 10:19


Två tonårstjejer i gräl med varandra på stan:

"Är du dum eller är du modebloggare!?"


Är det ett nytt uttryck? Vilken tur man inte är modebloggare - puh! (Haha)


Annika - som hasar omkring i min baddrock med siktet inställt på gymet. Så småningom. Ingen brådska!! Hehe

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards