Alla inlägg den 4 november 2008

Av Annika - 4 november 2008 22:25


Så hade då vår film premiär i Kungsbacka i närvaro av Birgitta Olsson från Film i Halland, som är "co-producer", precis som jag. Och i närvaro av min tandläkare och tandsköterska. Haha! Vilken överraskning! Folke med familj var där och så givetvis JAG. :)


Det var ovanligt mycket folk som kom, sa dom som visste. Och det var ju kul!

 


 Bion Facklan i Kungsbacka är urfin! Mycket finare än våra biografer här i Göteborg!

 


 Vi fick den största biosalongen med ursköna stolar.

Men det mest imponerande var nog duken!! Den var enorm!! Vet inte om jag ens sett en sådan stor duk!

 


 Det är faktiskt en väldigt märklig känsla att se sig själv i mega-format!! Och att se sitt namn tvärs över den där gigantiska skärmen.


Det är obegripligt att detta som bara var en totalt galen dröm för tre år sedan nu är en verklighet. Varenda gång slås jag av tanken att "Men herregud, hur blev det så här?!" och sedan tänker jag att "Men SHIT, allt är möjligt!! Jag måste fortsätta att hålla det i minnet - om du tror på en dröm tillräckligt hårt så går det!"


Birgitta presenterade Folke och mig för publiken, vi fick jättemånga bra frågor och en mycket intressant debatt efteråt och jag fick en stor blomsterbukett, som nu tronar på mitt bord.


En väldigt trevlig kväll med en jättehärlig, nyfiken och vetgirig publik. Toppen! TACK SKA NI HA SOM KOM!


Annika - som drömmer stenhårt om Johnny Depp om att min nya bok också skall bli film! (Hi hi)

Av Annika - 4 november 2008 22:15


Ikväll var jag tillbaka från Kungsbacka och utanför mitt hus 21.10 En timme senare, 22.05, låste jag upp ytterdörren. Tiden hade jag spenderat med att köra runt, runt, runt för att leta efter en parkeringsplats. Som inte fanns. Det är totalt omöjligt här i innerstan.


Till slut körde jag bilen till andra ändan av Slottsskogen, lämnade den där och promenerade hem genom parken. En halvtimme tog promenaden. Gillar inte alls att lämna bilen där i parken eftersom det varit massor med vandalism - det är folktomt och mörkt. Jag hoppas verkligen inte jag hittar en sönderslagen bil i morgon bitti. (Måste hämta den åtta, för jag hade inte mer växel att lägga i.) Men vad gör man??!!


Nä, bilen tar jag inte ut på kvällarna eller på helgerna om jag inte absolut MÅSTE! Det är inte värt allt besvär....


Annika - lite irriterad, men va´ katten, nu får jag en tidig powerwalk i morgon bitti

Av Annika - 4 november 2008 14:39


Jag är hemma på en "touchdown". Min bil har fått nya däck och jag har varit i stan för att kopiera kursmaterial - men kopiatorn gick sönder - SHIT! - så nu blir jag tvungen att åka dit i morgon igen.


Hörde av tryckeriet att dom just nu har 1 - 2 veckors leveranstid. Det låter bra! :) Måste verkligen fixa till den där texten NU.


Ikväll ska jag alltså stå framför "vita duken" igen (och vara PÅ den också...hahaha), så jag återkommer när jag är hemma igen. Förhoppningsvis med foton.


Annika - på kaffepaus

Av Annika - 4 november 2008 09:10


Fick dom här bilderna skickade till mig:


 

  

Reklam är bra! Men kanske man ska ta sig en rättstavnings/svenska-kurs först! 


 


Och på tal om "pissa" - tänk att män alltid skall överdriva (blink, blink) så att man måste sätta upp instruktioner! Fniss....

Av Annika - 4 november 2008 08:58


God morgon, alla :) Hoppas natten har varit god. Själv har jag sovit som en STOCK. Tog igen den dåliga nattsömnen natten innan, tror jag.... :)


Idag tänkte jag åka och byta däck. Jag ska ut på småvägarna under veckan och även om vi inte har någon snö i Göteborg börjar det verkligen bli halt.


Sedan måste jag få klart baksidetexten på boken. Den blev alldeles för lång! Fick inte ens plats med hälften. (Skratt) På fredag har jag kurs ute på Tjörn (en ö här på västkusten) och måste göra en del förberedelser, vilket jag också hoppas kunna hinna med i dag. Eller i morgon.


I kväll är Folke och jag inbjudna till Kungsbacka Filmfestival, där vi ska presentera vår film som börjar 19.00 Likaså på lördag, då en teaterfestival utanför Ullared (i Halland) skall visa filmen.


Så den här veckan blir blandad kompott med filmjobb, författarjobb och konsultjobb :)


Annika - som skall slänga i mig lite frukost och sedan börja ringa dom där samtalen jag skjutit upp....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards