Alla inlägg den 18 november 2008

Av Annika - 18 november 2008 20:38



En helt hårvårdspaket.

TACK frissan! :)


Annika - med lite kortare hår....


Av Annika - 18 november 2008 18:01


Pratade i telefon en timme i morse med olika kunder. Sedan ringde min revisor. Han gav mig en födelsedagspresent genom att förklara att katastrofen låg mycket längre bort än jag trott. Jag har ju ett aktiebolag och kunde ta ut en hel del i aktieutdelning. Va bra! Jag har faktiskt väldigt bra soliditet i firman - förnuftig och ekonomisk som jag är. (fniss)


Sedan gick jag till frissan - och fick dagens ENDA present i form av shampoo och balsam. Hon är sååå snäll, min frissa. Får göra ett reportage om henne så småningom.


Hon gjorde mitt hår jättefint, så att det liksom studsar. (Hahaha) (Det är en halv flaska spray i det.) Och då kunde jag ju inte bara gå hem och sätta mig, så istället tog jag en promenad runt stan och studsade med håret. Sen gick jag in och hälsade på tjejerna på Regnbågen i Haga och snackade om boksignering nu innan jul. "Vad fin du är i håret!" sa dom. "Ja, visst är jag?!" sa jag och studsade ännu mer med det. :)


Bara för att det var min födelsedag tog jag en fika med äppelpaj, men det var tråkigt att fika ensam och jag hade tröttnat på att studsa så jag gick hem igen. Äh, vi ska ju fira till helgen, så idag var det bara en liten "förspelsfirning".


Nu studsar inte mitt hår lika mycket längre och jag har kollapsat i soffan och ska göra pasta med köttfärssås (Det ni! Vilken födelsedagsmat!) och allt är precis som det brukar.... Och det är 365 dagar till nästa födelsedag. Tack och lov!


Annika - fortfarande fyrtiofem.....



Av Annika - 18 november 2008 11:39


Fick inget provex. av bokomslaget idag heller. Det borde ha kommit fram redan i går.


Ringer förlaget. Killen jag haft kontakt med och som lovat skicka omslaget hade åkt utomlands. (Oh, GREAT!!) Så nu skickar dom det i dag i stället. SUCK!


Det börjar verkligen brinna i knutarna, vill ju ha boken klar för julhandeln.

Nu ska jag i alla fall avboka signeringsdagen på Vattumannen, för det kommer inte att funka. Tyvärr.


OBS! Så fort pressarna börjar rulla ska jag utlysa en TÄVLING! Vinn första boken - signerad och allt. Så "Stay Tuned!" (ler) Om allt inte strular sig fullständigt, så blir det tävling under veckan.


Annika - som börjar bli o-t-å-l-i-g

Av Annika - 18 november 2008 09:39



 


"God morgon, Annika! Och grattis på födelsedagen!"

"Åh, tack så mycket! :) "

"Hur mycket fyller du?"

"Jag blir femtios.....hrm.... fyrtiofem!"

"Hur känns det?"
"Alldeles utmärkt, tack. Jag har ju fyllt fyrtiofem de senaste elva åren, så jag har vant mig nu."

"Så vad ska du göra idag?"

"Ingenting annat än att gå till frissan. Kanske jag ska fixa en festfrisyr och gå ut på stan. Haha!"

"Inga presenter?"

"Presenten var nog att jag slapp gå upp tidigt och gå ut i den här regnstormen som just härjar här utanför. Nä, brukar inte få presenter annat än från min lilla son. Men vi ska fira till helgen har vi bestämt."

"Då så, då hoppas jag dagen blir bra!"

"Tack, den blir säkert lugn och bra. Kanske köper mig en egen present :)"


Annika - som pratar med sig själv (fniss)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards