Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Lördagspromenaden genom parken

Av Annika - 15 november 2008 15:28



 Vilket vackert konstverk! Kala träd mot himlen!


Äntligen fick jag den efterlängtade långpromenaden. Visserligen överraskades jag av en regnskur mot slutet, så det blev lite kortare än jag tänkt. Men det är bara så skönt att komma UT bland träden. Jag får abstinensbesvär när jag varit borta från naturen för länge.....

 


SÅ många kajor och kråkor överallt som förde ett ruskigt oväsende! Fattar inte vad dom höll på med....


Jag börjar tro att alla djur känner till min blogg. (Fniss). Varje gång jag är ute och går och har med mig kameran för att plåta för bloggen kommer djuren fram till mig och börjar posera. :)  Kommer ni ihåg påfågeln? Haha, det var ju urkul. Men så där är det hela tiden.

 


 Jag vill också vara med....!

 


 ....men jag tänker bara visa mig upp och ner.....! Kolla vad jag kan göra!

 


 Titta på mina fina vingar. Visst är jag tjusig?

 


 Närbild, sa du? Okej....blir det bra så här?

(Kolla frissan! Snyggt!)


Annika - som kanske borde starta en djurblogg :)

 
 
Titti

Titti

15 november 2008 18:38

Hörru du vännen! trots att du är så genomklok så lyssnar du inte riktigt.Eler så vill du inte låtsas om det på bloggen...
När du hjälper naturen,så hjälper naturen dig. Välj inte bort din kreativitet, utan använd dig av den och gör det tillsammans med andra, likasinnade!
´Säkta mig om jag lägger mig i... men jag följer din blogg och tycker så bra om den personliga "bild" du visar av dig.
Driv nu på med boken, så det blir som du vill och ta hjälp av de du litar på. Ge dig också tid för återhämtning!
Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

15 november 2008 21:23

Hej Titti - du (och alla andra) får gärna "lägga er i". Det är bara kul om ni kommenterar.

Däremot vet jag inte riktigt vad du menar -
vad var det som jag inte lyssnade på?

Ja, naturen är definitivt läkande och hjälpsam, det är därför jag försöker vara ute i den så mycket jag någonsin kan. Men ibland gör jobbsituationen det svårt. Å andra sidan är jag nog ute och går bland träden dubbelt så mycket som "Medel-Svensson" (skratt)

Och kreativiteten är en del av mig själv. Den GÅR inte att ta bort (haha). Ibland skulle jag nog t o m behöva minska ner den...

Ha det gött, Titti!

 
Ingen bild

Titti

16 november 2008 11:58

Äsch, jag menar bara att djuren ofta har ett budskap och det var ingen tillfällighet att just de här fastnade på din kameralins.
Det finns en liten fin bok som heter "Djurens språk" som, om man använder den försåndigt och i måttliga mängder, kan ge många kloka "vinkar". Den finns på Vattumannen, eller så kan man beställa den från www.mittenavvarlden.com
Jag springer DM i orientering i e.m Håll en tumme är du snäll!

 
Ingen bild

Annika

16 november 2008 12:21

Jag håller! :)

Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards