Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Det är knepigt med reklam

Av Annika - 21 november 2008 16:54


Idag har jag haft möte hela dagen med en reklamkonsult. Vi jobbade ihop för 25 år sedan (!), så nu kom han ner från Trollhättan för att diskutera reklam och PR med mig. Suveränt bra att snacka med en expert! Fick flera välbehövliga tips inför vår säljkampanj.


Och så KOM äntligen bokomslaget. Det vill säga TVÅ bokomslag. Det tog tre dagar för ena brevet att nå fram. Till min chock var omslaget sämre än det första och ändringarna som gjorts syntes knappast. Och det här har jag väntat på i över en vecka!! (Suck)


Jaja, gjort är gjort. Men NU trycks boken i alla fall och skall vara här om max två veckor.


Annika - som grävt fram både mössar och vantar idag. Brrr.....

 
 
Ana

Ana

21 november 2008 18:22

om bokomslaget: Faktiskt ... när jag tittat några gånger på omslaget, tror jag det är väldigt rätt att färgerna är nedtonade på omgivningen.
Då känns det som om hon står mitt emellan världarna ... inre och yttre ... och utan att ha läst boken ... är inte det en bra känsla?

http://www.lavkattan.se

 
Ingen bild

Annika

21 november 2008 19:00

Problemet är att printen inte ser ut som fotot här nedan. T ex är den blå fliken himmel borta. Och boktiteln är också mindre skarp.

Men jag kände faktiskt lite som du när jag såg den idag. Den här scenen som fotot illustrerar skildrar den fruktansvärda stunden när "Ondskan" attackerar Minya och hon gråtande ber till Freja om hjälp. Och ja, det blir lite som "vit mjölke" - eller rättare sagt, att hon är "omsluten av en anna värld."

Jag har aldrig haft problem förut med omslagen. Kanske SKA det så ut så här som det blev. Kanske det är Freja som svept in boken i dimma. :) :) :)

 
Ana

Ana

21 november 2008 20:43

ja den känslan fick jag också ... något håller emot ändringen ... sedan är det ju som alltid - svårigheten att förstå varifrån kraften kommer ...

se här vad jag hittade för en vecka sedan angående en fråga i mitt liv ...
"att veta hur farligt det är att bli sedd, hur viktigt det är att dölja sin kraft istället för att briljera med den, när man befinner sig i ett opålitligt patriarkat. Att ha en persona med vars hjälp man kan hålla sig dold och skydda sig mot de patriarkaliska attackerna."

Oj det är därför jag nu vill måla dimbilder! kände jag.
Det ligger kanske i tiden. Det är nog Freja! Bilder visar så mycket mer än ytan. Var lugn, omslaget blir bra!

http://www.lavkattan.se

 
Ingen bild

Annika

21 november 2008 22:25

Tack, Ana.
Jag gick tillbaka till allra första omslaget. Och jag är faktiskt lugn nu. :)
Ända sedan jag blev bekant med "Dimmornas Drottning" (Drottning Omma) så har dimman varit en del av mitt liv. Och dimma spelar faktiskt en väldigt stor roll i den här boken också. Så det blev....

Annika (som bor i en dimmig stad. Haha)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards