Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Annika - 20 maj 2008 18:39


Nu har jag kommit till Eskilstuna. Bestämde mig till sist för att ta tåget istället för bilen. Man får ju tänka på miljön och så kan jag jobba på tåget också.


OJojoj, vilket fint lyxhotell dom inkvarterat mig på! Hotel Bolinder, heter det. KFS tar väl hand om sina estradörer! Nu ska jag ta en promenad till evenemangsstället där jag ska föreläsa imorgon. Det känns lugnast så - så vet jag att jag hittar rätt i morgon bitti.


Hotellet där jag bor har t o m kvällsbuffé inkluderat i priset, så efter promenaden ska jag äta gott och sedan ha en lugn TV-kväll.


Annika - som aldrig tröttnar på att bo på hotell



Kolla, jag har fått rum med havsutsikt! Ha ha. Nä, det är faktiskt Eskilstunaån. Men fint är det!



Detta är mitt hem i natt:


Av Annika - 20 maj 2008 13:36


I går kväll ringde jag till Mr. Banfield, d v s mitt ex och fadern till mitt barn. Det han berättade gjorde mig alldeles förbannad! Han är 66 år, bor ensam i en liten lägenhet i Hastings, England. För fyra månader sedan hade han suttit ensam och tittat på TV när ett fruktansvärt brak skakade hela huset. Knarkrazzia!! En hel hop med poliser hade slagit in ytterdörren, rusade skrikande in i lägenheten med dragna vapen och tvingade ner honom på golvet. Saken var bara den att de hade åkt till fel adress!


Liggande värnlös på golvet fortsatte fyra kraftiga polismän att misshandla honom så allvarligt att det har tagit honom fyra månader och massor med sjukhusbesök att bli frisk. Men nerverna är slut! Han kan inte sova utan starka sömntabletter, går på lugnande medicin och är nu tvungen att byta lägenhet, för han klarar inte av att bo kvar.


Jag har absolut inte något emot poliser, snarare tvärtom. Jag vet att de gör ett fantastiskt, ibland nästan omänsklig jobb i en organisation som har så många strukturella fel att man kan gråta! (Jag vet, jag har varit ihop med två poliser, haft många poliser på mina kurser samt har en bästa kompis som är polis. De allra flesta poliser är "heroes"!) Men det är aldrig någonsin befogat att använda denna form av övervåld mot en gammal, försvarslös man som redan låg på golvet med handbojor! Fy f-n, helt enkelt!!


Till saken hör att polisteamet, när de förstod att de kommit fel, frågade vicevärden om en vägbeskrivning, men efter en ingående förklaring lyckades dom få det fel igen!! Hallååå, "Hastings SWAT-team"! Hur korkad kan man bli?!


Annika - som gläds åt att mitt ex stämt polisen och kommer att få en rejäl ersättning. Men pengar läker aldrig sår i själen. 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards