Alla inlägg den 23 maj 2008

Av Annika - 23 maj 2008 21:35


 Efter föreläsningen på SAAB hoppade jag in i bilen och körde de 37 milen till Karlskrona. 4 1/2 timme tog det, med ett fika stopp. Karlskrona är lika mysigt i år som det var förra året när jag var här! :) Men jag var inte framme förrän 20.30, så det blev bara en middag och sedan i säng.


Hey, ni som bor i Karlskrona, hur kommer det sig att er stad har en sådan underbar atmosfär? Är det ni som bor här som är trevliga, eller?? (Fniss)



Fredrikskyrkan är faktiskt med på UNESCO:s världsarvslista. Precis som ristningarna i Tanum. Den byggdes i början av 1700-talet.



Foton från hamnen - en liten bit av den, alltså. Hela Karlskrona är ju en hamn! (fniss):




Förra året gick jag till restaurant Toscana, där maten var jättegod. Så jag gick tillbaka dit och dom gjorde mig inte besvikna! Dessutom har man jättebra span-utsikt över torget så jag kunde kolla in alla nybakade studenter som rumlade runt.



Lax med vitvinssås. Urgott!



OK, nu är jag dötrött! Den här veckan börjar ta ut sin rätt - men det är ju sju dagar kvar innan jag är ledig.


Ja, så var det hotellrummet, ja:



Inte som lyxhotellet i Eskilstuna, men det duger perfekt för mig. Jag tror mina förfäder var nomader eftersom jag älskar att flaxa runt så här. (Fast jag måste erkänna, det är lite tröttande. Jag bränner så himla mycket energi på varje föreläsning så jag är alldeles färdig efteråt. Och urhungrig av någon konstig anledning....)


Annika - som ska föreläsa på Tekniska Högskolan i morgon och sedan köra de 37 milen hem igen. Men jag kommer att hinna hem för att se Perelli vinna! Haha!

Av Annika - 23 maj 2008 09:46


Nu har den här bloggen varit igång i drygt en månad och besökarna har  dubblats! Jätte-kul att ni hänger på! Men ni är lite tysta, tycker jag. Några kommentarer ibland skulle göra det ännu roligare. :) När jag ska börja skriva min bok om några veckor tänkte jag be om er hjälp - så det är bra om ni värmer upp "kommentar-knappen". (skratt)


Jag har förberett allt, packat, kopierat, haft huvudbry över vilka kläder jag ska ha på mig - suck. Nu ska jag äta lunch med min son och sedan köra iväg till SAAB där ett 40-tal SAAB-anställda ska roas/informeras/inspireras. När det seminariet är klart i eftermiddag kör jag ner till Karlskrona. 37 mil från Göteborg, pust. Kommer fram sent i kväll och det är synd, för jag hade hoppats kunna åka ner tidigt och ha lite "time" att titta på stan. Det är sååå fint i Karlskrona, tycker jag!


OK, måste skynda mig lite. Jag ska visa er mitt nya hotellrum i kväll. Andra bloggar berättar om senaste modet - jag berättar om senaste hotellrummet. Ha ha ha...:)


Annika - som till sist bestämde mig för en svart/grön/vit topp med halvlånga ärmar. Är det sommar så är det!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards