Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Ge någon beröm idag

Av Annika - 4 mars 2009 09:50


När jag är ute och föreläser pratar jag ofta om feedback - såväl kritik och beröm. Och jag brukar säga: "Det bästa, billigaste, enklaste sättet att skapa bra relationer i arbetslag är att berömma varandra lite mer. För det är vi dåliga på!"


Spelar ingen roll om jag är på ett storföretag, ett litet företag, på en förvaltning eller ett nätverk eller en förening - men varje gång jag säger detta nickar alla och säger "Ja! Precis!"


Eftersom alla över hela Sverige tycks hålla med undrar jag varför vi inte gör precis det vi saknar: berömmer varandra lite mer?


Det är ju VI som kan åtgärda den där bristen.

Det är ju VI som kan ge andra det som alla vill ha.

Och det bästa sättet att få höra lite positiva saker från andra är att själv börja med att GE.

Man skapar ringar på vattnet.


Det är så lätt att glida med i "gnällstämningar" (alla andra gnäller och det känns som en sorts gemenskap, så då gnäller jag OCKSÅ). Men lika gärna som man skapar mönster av gnäll kan man skapa mönster av positivt tänkande.


Dagens förslag: ge någon du känner beröm idag!


Annika -  som undrar "hur svårt kan det va?"


 
 
peter

peter

4 mars 2009 19:21

Vill så gärna berömma dig för att du skriver detta *L*... å du har ju sååååååå rätt... vi ska ge bort det vi vill ha... i mångfald... här får du en kram att ge bort *L*...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

4 mars 2009 21:32

Aaaah, tack Peter.
Jag tror jag väljer att behålla kramen, självisk som jag är. (haha)

Ha det gött!
Kram tillbaka

 
peter

peter

4 mars 2009 22:06

Jo men det är ju just därför som du ska ge bort den... enkel matematik *L*... för då får du ju en extra kram *L*...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

5 mars 2009 09:48

Aha, nu vet jag vem du är, Peter.
Våga va?
Vi har träffats nån gång i Halmstad tror jag?

Kul att höra av dig igen :) :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards