Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Sagan om Prinsen - del II

Av Annika - 8 mars 2009 18:07


Jag hade inte tänkt berätta mer om Prinsen, men på allmän begäran får jag väl göra det då.....(Ler)


Efter äventyret i Egypten flyttade jag hem till Sverige och blev ensamstående mamma på socialbidrag i Bergsjön, en av Göteborgs förorter.


Prinsen gjorde det som han alltid gjorde: flög land och rike runt och försökte spela bort pengarna lika fort som dom kom in. Vilket var omöjligt. Varje månad fick jag samtal från världens alla metropoler.



När Prinsen kom till London ville han ha sällskap och då skickade han mig en flygbiljett. Vi bodde alltid på Londons lyxhotell. Det var två ändar på en skala: förorten i Göteborg och ett sjukt lyxliv i London.


För "sjukt" var det! Riktigt sjukt!

Prinsen vaknade vid tretiden på eftermiddagen, beställde upp frukost (lunch?) och sedan såg vi på TV några timmar tills Playboyklubben öppnade. Resten av kvällen och natten spenderade vi vid olika spelbord. Jag var "kuttersmycke" medan han spelade bort hundratusentals kronor varje natt.

Vi kom tillbaka till hotellet vid fyratiden på morgonen. Och då skulle han ha middag på rummet. Sedan sov vi oss igenom dagen.


En syn jag aldrig glömmer var den blinda arabprinsen som alltid satt vid spelborden bredvid oss tillsammans med sina fyra fruar som satsade pengar åt honom. År efter år satt han vid samma bord! Jag tror inte ens han var medveten om ifall han vann eller inte. Han tycktes i alla fall inte bry sig.



Efter några nätter vid spelborden blev jag himla trött på att kolla in tjejer med kaninöron och svansar.

"Tag mitt VISA-kort och shoppa upp Harrods!" sa Prinsen.



Jag kunde köpt vad som helst!

Men det enda jag köpte var en gigantiskt stor nallebjörn till min lilla son. (Jag ville inte utnyttja någon annan för pengarnas skull. Tro det eller ej, men vår vänskap var totalt platonisk!)

Jag minns att vi fick massor med problem på flygplatsen eftersom björnen var för stor som bagage, varpå Prinsen helt sonika köpte honom en egen flygbiljett! 

Allt går att lösa för pengar.


Ibland gick vi på nattklubbar. Märkliga klubbar dit man behövde en magisk nyckel. Jag insåg snart att dessa klubbar endast var för dubbelVIP:arna, politiker, filmstjärnor - och arabiska prinsar. Där bugade ALLA för en. T o m för mig som inte begrep mycket av nånting. Men jag lärde mig spelet och snart bugade jag högtidligt tillbaka till alla dom där bugarna.



På väg till Londons inneklubb - Talk of the Town. Jag minns att vi hamnade bakom scenen och pratade med alla stjärnorna i showen.

Prinsen kände dom, varenda en.

Och den där klänningen var vacker. Jag fick många sådana arabiska klänningar av Prinsen. Men jag hade inte så mycket användning för dom i Bergsjön...



Prinsen himself spenderade större delen av tiden i sin arabmundering.

Men när vi gick ut klädde han sig i de dyraste kostymer han kunde hitta.


Roligaste minnet

Jag hade precis köpt en fuskpäls för 300:- på Ellos. Det var INTE lätt att försöka smälta in i överklassens överklass när man var socialfall från Bergsjön! Kanske lurar pälsen någon, tänkte jag....


När jag skulle åka hem den där gången stod limousinen väntande på mig utanför hotellet. Eftersom man ABSOLUT inte fick bära sina egna väskor - det fanns det tjänare till - stod jag tålmodigt och såg hur minsta lilla väska bars ned till bilen. Och där - sist i raden - kom tjänarnas tjänare.


Han gick långsamt och försiktigt samtidigt som han höll båda armarna rakt framför sig. Draperad över armarna låg min päls. Han behandlade den som om den vore en lyxpäls från Dior istället för en fuskpäls från Ellos.


Det var så hysteriskt roligt!!
Jag funderade på om jag skulle vika mig dubbel av skratt eller fortsätta spela spelet. Så jag valde det sista.

"Put it there!" sa jag och pekade på limons baksäte med en gest som var värdig Drottningen av England.

Han la in den såååå försiktigt. Jag lutade mig in i bilen och puffade till några pälsstrån som låg snett (låtsades jag) samtidigt som jag nickade och gav honom min bästa VIP-blick.


Ellospälsen ā la 300:- fick ett eget säte i en limousine.

Jag satt och log hela vägen till flygplatsen.



Mina dagar i London tillsammans med Prinsen gav mig inblick i ett liv som var så totalt bizarrt och SJUKT! Det var HANS liv. Och det var vansinnigt roligt att byta ut min tuffa tillvaro av och till. Men jag skulle aldrig någonsin stå ut med ett sådant liv. Det är bara inte JAG.


Jag undrade ofta vem Prinsen var....längst där inne?

Vad drömde han om?

Fanns det några drömmar över huvud taget?

Han kunde ju köpa ALLT för pengar.

Allt utom mig.

Och det var nog därför han  frenetiskt fortsatte att uppvakta mig i sju år!

Var det kärlek?
Nej, jag tror inte det.

Han kunde bara inte smälta att det fanns något som hans pengar inte kunde ge honom....


Del III: Prinsen i Sverige.

Kommer snart!


Annika - aaah, ljuva minnen....


 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

8 mars 2009 20:55

Så du är ju faktiskt "nästan-prinsessa" då...
(Hmm, får tänka över om jag ska anlita blåsorkestern till när du stiger av tåget inför färjeturen över Riksdiket)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

8 mars 2009 21:17

Hahaha - nästan-prinsessa :)

Ja, jag hoppas VERKLIGEN att alla bugar när jag kliver på och av färjan. Annars vet jag iiiinte om jag kommer....

Hälsningar från en nästan-haremsdam

 
Ingen bild

dchw

9 mars 2009 07:54

Suck...jag älskar sådana här sanna sagor.
Mera, mera! Snälla, snälla...

 
Ingen bild

annika

9 mars 2009 20:41

Ja ja dchw, nu tar vi det lugnt.... (skratt)
Det KOMMER mer.
Nästa vecka kommer det, måste gräva fram fler gamla foton....

 
Ingen bild

marieg

12 mars 2009 21:35

Du! när skrev du del 1 om prinsen? jag måste ha missat den.

 
Ingen bild

Annika

13 mars 2009 10:20

Det inlägget tog jag bort lika snabbt som det kom upp eftersom det inte var så populärt att jag skrev om det....

Men eftersom jag lovat alla (som hann läsa det) en fortsättning, så får jag väl hålla löftet.

 
Ingen bild

marieg

16 mars 2009 16:02


inte var så populärt att du skrev om det....jaså! censur i bloggen alltså!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards