Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Tänk om det kommer en dag...

Av Annika - 16 mars 2009 20:40


 



Tänk om det kommer en dag....

....när alla kan be tillsammans.

Utan rädslor.

Utan hot.

Utan motsättningar.

Alla religioner, alla folkslag, alla hudfärger.

I vetskap om att våra förenade krafter kombinerat med KRAFTEN är allt vi behöver för att känna oss trygga.

Med en övertygelse om att det är inte kyrkan, templet, moskén som bär kraften....

....för kraften har inga väggar,

inget tak,

inget golv,

den bara ÄR.


Tänk om det kommer en dag....

...när vi alla förstår att vi är en del av den KRAFTEN....

...och när vi förgör den, förgör vi även oss själva.


Tänk om det kommer en dag....

....när vi förstår vår roll i universum....

....vår unika, underbara, hissnande roll i den ultimata skönheten.


TÄNK OM DEN DAGEN KOMMER....!




 
 
stort och smått

stort och smått

16 mars 2009 21:03

Hej! Tack för besöket och välkommen åter - jag kommer komma tillbaka till din också, här fanns ju massa trevligheter!
: )

http://agneta.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

16 mars 2009 21:05

Är du författare till denna texen? Den var jättebra! Jag rös när jag läste den, så himla bra och så otroligt tänkvärt! Så enkelt det skulle kunna vara!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

undran

16 mars 2009 21:37

Ja; tänk om det skulle ske.
Varför inte börja med oss själva; här och nu , så kanske det kan bli verkligt. I stort, i smått-i vår vardagliga gärning; mer än ord.
Var kom visionen-orden ifrån; dig??

 
Ingen bild

Annika

16 mars 2009 23:03

Ja, orden kommer från mig...
Det kommer väldigt mycket ord från mig ibland.
Det är väl därför jag är författare/föreläsare :)

 
Ingen bild

Monica

16 mars 2009 23:30

Vilka helt underbara bilder!!
Var hittar du allt?

Och vilken fantastisk text.
Jag blev nästan blank i ögonen när jag läste.
Har ju läst dina böcker, så jag vet vad du har inom dig....

Kan du inte skriva lite mer sådant här?
Jag tror många av oss behöver en dos med sådana här tankar av och till.

Kram

 
Ingen bild

Marieg

17 mars 2009 12:24

mm, ber gör jag oavsett lokalens utformning, den utgör inget hot när man har en inre kärna som vet att det inte är människorna som "gör" kraften, den bara är!
Den dagen är ju redan här och nu.
Tänk om fler gick ut i vår största kyrko-lokal, naturen, och bad gemensamt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards