Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Johnny Depps hemlighet

Av Annika - 24 april 2009 21:02


På tal om "Sparven" som jag nämnde i förra inlägget - JAG vet faktiskt en hemlighet om Johnny Depp! En officiell hemlighet och en hemlig hemlighet som jag fick veta av Johnny förra gången vi pratades vid. (Hrm. Host, harkel...host...)


Officiell hemlighet:

Johnny Depp har blivit erbjuden 414 miljoner för en ny piratenfilm!

Fyrahundrafjorton miljoner! (Kan knappt räkna så långt!)

I förskott!
Därmed glider han upp som högst förskottsbetalda skådespelare någonsin och slår därmed Tom Hanks som fick 375 miljoner i förskott för "Änglar och Demoner".


Hemlig hemlighet:

Johnny Depp följer i de traditionella indianernas fotspår och håller väldigt tyst om de donationer han gör. Men jag råkar veta att han har skänkt stora summor av pengar till teaterskolor för indianska ungdomar.


Indianska tonåringar har det tufft och en stor del av dom hamnar i kriminalitet och drogmissbruk. Johnny vill hjälpa de indianer som kanske inte har läshuvud, men som har intresse av att bli skådespelare. Om dessa ungdomar kan få hjälp att utöva sina talanger är sannolikheten stor att dom håller sig borta från destruktiva beteenden.



Det är ett tillfälle för Johnny att hedra sina indianska förfäder (han är själv Cherokeeindian) och att återgälda all hjälp han fick när han själv kämpade sig upp från total fattigdom.


Inte många som går på de här teaterskolorna vet vem som ligger bakom, inte ens lärarna. En gåva skall - enligt indianska traditioner - aldrig skrytas om. Man ger från hjärtat utan att förvänta sig något i retur.


Men nu vet ju JAG, som sagt :)

Fast jag ljög....

Det var faktiskt inte Johnny som berättade det här (surprise!) utan en indiankvinna jag känner. Hennes unga släkting går nämligen på en av dessa teaterskolor.


Annika - inte ofta man kan stoltsera med en nästintill hemlig hemlighet om en Hollywoodstjärna!







 
 
Sussi

Sussi

24 april 2009 22:31

Så mycket pengar!!
Kan inte ens föreställa mig vad man skulle göra för dom slantarna!! Hur och än man försöker så går det nog knappt att få slut på dom. :)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

24 april 2009 22:37

Man kan t ex - som Johnny har gjort - köpa sig en egen ö i Bahamas.

Tja, DET skulle jag nog kunna tänka mig,en egen söderhavsö!

Med en alldeles äkta guldskatt.

 
Ingen bild

mirre

25 april 2009 10:14

Har hört att han ger bort VÄLDIGT mycket pengar i välgörenhet! Men jag hade aldrig hört det där med teaterskolorna.

Bra idé, kan säkert få massor med ungdomar på rätt köl.

Ha en bra dag önskar M.

 
Ingen bild

Annika

25 april 2009 10:41

Ja, jag vet ju hur tragisk situationen är för indianungdomar. Vi jobbade ju mycket med olika projekt för dom när jag var ordförande för Världen i Våra Händer.

Efter vad jag hört har de här insatserna betytt väldigt mycket. Många av ungdomarna på skolorna jobbar också med projekt som stärker deras kulturella identitet som indianer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards