Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

En fingervisning vart jag ska gå

Av Annika - 11 maj 2009 16:13


Idag fick jag fem mail.


Ett från Natur och Kultur som tackade nej till mitt nya bokförslag.

Suck. Dax att ge upp kanske? Vet inte om jag orkar jaga runt mer.


Sedan fick jag fyra (!) mail från läsare som var helt saliga över "Kvinnan i Klippan". Oj, vilka positiva reaktioner. Så underbart att läsa och så SNÄLLT att dom delade med sig av sina tankar. Tack, tack, tack!!


Jag blir hänförd över alla känslor boken väcker, folk som gråter och skrattar, folk som inte ens klarar av att läsa ut den för att den är så stark. Eller inte VILL läsa ut den - för då tar den ju slut....


Och då tänkte jag - vilken fingervisning jag fick idag om vad det är jag skall syssla med. Det är nog inte den där boken om personlighetsutveckling.


"By the way" så roade vi oss med en rollbesättning i Minya-filmen under middagen i Grebbestad. Vet inte varför alla tycker det är så HIMLA roligt att besätta rollerna i boken (speciellt Orm),  men det BLIR väldigt kul när man pratar om det. Oj oj oj vad vi skrattade!


Nu vet jag vem som ska spela Malin!!!

Malin Berghagen! (T o m "rätt" namn!)

Blir så kanonbra!

Hon och Peter Stormare i den stora slutscenen på klippan....YES, där satt den!


Nu ska jag jaga rätt på Malin. D v s Berghagen. Och Stormare. :) :)

Om en stor skådis vill vara med måste det väl bli lättare att hitta en producent.

Eller?


Annika - virvlar i väg i tankarna medan jag kollapsat i soffan. NU kom "Den Stora Tröttheten!"


 
 
Stort och smått

Stort och smått

11 maj 2009 18:40

Vad mycket spännande saker du är med om!!!

Måste ta mig tid att läsa ikapp - du är så flitig med att skriva, kvinna! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Anna

Anna

11 maj 2009 18:53

Spännande...

Ser fram emot filmen, så jaga på nu!

http://annabellan.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

11 maj 2009 19:17

Hoppas du får göra en film på den boken. Skulle vara så kul att se..
Jag har bara kommit lite över halva boken än men jag tycker så bra om det jag läst hittills. Älskar humorn i den. Fnissar lite för mig själv.
Nu har inte jag läst ut denna bok än men en till bok i samma stuk skulle inte jag tacka nej till :-)

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

11 maj 2009 19:59

Oj! va spännande allt låter. Jag håller tummarna för dig att DU/NI ror iland både filmen och fler böcker.
Just nu håller jag på att läsa din första, Svarta katten-bok, jag tycker den är bra. Svårt att släppa på kvällen men måste då jag ska upp så tidigt.
Kramen Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

11 maj 2009 21:03

TACK allihopa för lyckönskningarna!
De hjälper säkert till att göra det omöjliga möjligt....alla positiva tankar skapar en enorm kraft.

Första Svarta Katten-boken, jösses, det var tio år sedan jag skrev den. Känns väldigt, väldigt länge sedan.

Min egen favorit är nog - faktiskt - "Kvinnan i Klippan" och sista Svarta Katten-boken "Livets Lapptäcke".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards