Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Foton - Hollywoodfesten

Av Annika - 6 augusti 2009 10:36


Här kommer några foton från orsaken till att jag åkte till USA - prisutdelningsfesten.


Den började 19.00 och jag var bland dom första som kom dit.

Vid mörkrets inbrott var det packat av folk.


Festen tog plats utomhus och det var otroligt härligt, speciellt när mörkret föll. Den svarta himlen som var täckt av stjärnor, månen, palmerna och 25 grader varmt.....underbart.



 


Vid gled upp utanför ingången i en lång rad av taxibilar och sedan var det bara att knalla in, bevakad av alla de filmteam som fanns på plats. Flera TV-kanaler filmade händelsen.


 


Snart pågick det intervjuer överallt.


 


Och så var det dags att kliva upp på röda mattan och posera.


Jag skulle kommit senare, insåg jag. Det var för mycket sol/skuggor vid poseringsplatsen så där i början.

(Gör jag reklam för VODKA, märker jag nu??!)


 


Baren blev så småningom väl frekventerad. Här har den precis öppnat.


Jag pratade glatt med alla - långfilmsproducenter, dokumentärfilmare, klippare, skådespelare, musikvideoproducenter o s v från Indien, Nya Zeeland, Australien, Pakistan - och en del från USA. Bl a pratade jag med en professor från New York som filmat med Ingmar Bergman i sin ungdom.


Träffade en ung skådis från Los Angeles som spåddes bli nästa Johnny Depp eller Brad Pitt. Gud, vad söt han var!! Sisådär 25 år, hade kämpat i sju år för att ta sig fram och nu började det lossna, sa han. Han var SÅ charmig. När han blir världsberömd ska jag minnas vår stund tillsammans. (Skratt)


Och så var det dags för prisutdelningen.....


 


Nedanför scenen flockades fotografer och filmare.

Folkmassan stog en meter bakom.



 


Vi vann!!

Ingen grotesk staty eller förvriden metallklump.

Utan en plakett att hänga på väggen.


Jag var kvar till midnatt och pratade med så många som möjligt i förhoppning om att hitta bra kontakter.

Så blev det inte.

Alla försökte sälja in sin egna filmer, så vem var intresserad av någon annans idéer?!


Men det var en rolig kväll som jag skall minnas i resten av mitt liv!

En jättetrevlig fest med massor med spännande människor!

 
 
Ingen bild

Birgitta

6 augusti 2009 14:06

Vilka fina bilder och VAD SNYGG DU VAR!!!
Jätteroligt att se hur du hade det!

 
Sussi

Sussi

6 augusti 2009 17:34

Så tjusig du var poserandes på rödamattan!! Måste verkligen ha varit en udda känsla. Men hur kul som helst. Jag hade väldigt gärna följt med dig men nu är ju det rätt så kört hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

6 augusti 2009 18:33

Vilken häftig känsla det måste ha varit att få vara med om detta. Hoppas att någon av alla de som du träffade återkommer till den "svenska tjejen" i rosa klänning.
Tack för att du delar med dig av dina upplevelser.
Kramen Ulla och Brian

http://Ladyinblue

 
Ingen bild

Annika

6 augusti 2009 19:27

Tack för era kommentarer, dom värmer!

Ja, det var helt sjukt och nästan svårt att förstå att jag verkligen var med om det. I USA blir allt så STORT, dom är ju bra på att göra det exklusivt. Man känner sig verkligen som "a star" (även om jag blev full iskratt ibland...det är så himla överdrivet)

 
Stort och smått

Stort och smått

7 augusti 2009 22:46

Wow! Vilken resa! Vilken upplevelse! Så otroligt häftigt det måste ha varit!
Snygg du var!!!
Det var så kul att se alla bilder från LA, Universal Studios mfl - jag har ju varit där, för länge sedan och det var häftigt!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Anna

Anna

9 augusti 2009 16:50

Grattis, Annika!!!

Och vad fin du var...

http://annabellan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards