Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Halsningar fran Hastings

Av Annika - 8 november 2009 15:24

Men halloooooo!


Nu hittade jag antligen en dator!

Dezi och jag befinner oss i Hastings vid Engelska kanalen. I gar var det sommar, da vi satt utomhus och fikade och njot av solen. I dag ar det vinter. Vagorna gar hoga och regnet forsar ner. Trodde fonstren skulle blasa in i natt. DEN stormen var inte att leka med!


Allt i London gick bra men det var tufft schema och vi travade runt pa gatorna i timmar. "Vi" var alltsa Dezi, jag och Folke samt en spanjor som ocksa var filmare. Vi bodde alla i en liten lagenhet utanfor Lewisham soder om London.

Lagenhetens invanare. Augustin fran Argentina samt hans fru Maia som var anordnare av festivalen, flyttade ut till Maias foraldrar och overlat lagenheten till oss.


Filmvisningen gick bra, paneldebatten ocksa. Det var fantastiskt att se hur manga manniskor som hittat vagen till Amnestys lokaler - och JOSSES, vilket fint hus! Dar skulle jag garna jobbat. Det maste vara ett av de storre Amnestykontoren i Europa.


Foton och detaljer kommer nar jag atervander till Sverige.


Idag har vi varit ute med Dezis pappa och atit en riktigt stor engelsk frukost - beans, sausage, bacon, eggs, toast...

Just nu drar vi runt i affarerna och vantar pa nasta kompis-mote.

Och i morgon bar det av upp till London igen.


Hoppas ni har det bra! Vi hors tisdag kvall.


Annika = just nu pa en engelsk sprakskola



 
 
Sussi

Sussi

8 november 2009 17:03

Vad kul att allt har gått bra!!
Lite avundsjuk är jag trots allt. Skulle vara skönt att få komma iväg lite :-)

Ser fram emot bilder när du kommer hem!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Stort och smått

Stort och smått

9 november 2009 09:49

Oh! Lovely!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena J

10 november 2009 09:23

Hej! jag måste fråga om du möjligtvis har en statistroll i "Bröllopsfotografen"? Tyckte jag såg dig i den! :-)

 
Annika

Annika

10 november 2009 17:22

Helena - ja, det har jag.
Menar du att jag SYNS??!

Måste verkligen gå och titta på filmen nu :)

http://www,banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

11 november 2009 08:45

Haha, yes, du syns bakifrån i en sekvens som är mer i slutet på filmen. Du går och sätter dig vid ett bord tror jag. Fikabord eller nåt. I det fashionabla huset. :-) Kan det stämma?

 
Annika

Annika

11 november 2009 09:34

Det kan absolut stämma. Vi satt och åt kroppkakor med Johannes Brost i tre dagar....och fikade i salongen.
Tre dagars jobb för några sekunder på vita duken. Så är det att göra film :)

http://www,banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

11 november 2009 16:02

Hehe, vad tufft! :-) Jag bara hajade till när jag såg dig, och tänkte att då kan jag ju inte ha tagit miste om jag reagerade så. :-) Hur fick du den statistrollen? Är det via statist.se eller?

 
Annika

Annika

11 november 2009 16:37

Hmmm...kan inte ens komma ihåg hur jag fick rollen. Tror det var när jag hjälpte till på en filminspelning där en av våra filmkollegor arbetade, han är ljudtekniker. "Om ni behöver hjälp någon annan gång kan ni ringa mig!" sa jag till tjejen som var statistansvarig.

Så TROR jag det var. Men mitt minne är rätt kort ibland :)

http://www,banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards