Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Äntligen hemma från akuten!

Av Annika - 2 december 2009 00:43


USCH, den här kvällen blev inte ALLS som vi tänkt oss!

Vi skulle ju ha så kul, vi kompisar. Gå ut och äta tillsammans, skratta och prata och fröjdas i nattmörkret. Och det gjorde vi också. Till att börja med....


Men när vi kom ut från restaurangen lyckades en av mina kompisar snubbla på trottoarkanten, varpå hon föll raklång rätt i gatan. Efter några minuter förstod vi att hon var illa skadad. Visserligen var hon på fötter igen, men hon skakade som ett asplöv och förklarade att hon antagligen skulle svimma vilket ögonblick som helst. Dessutom kunde hon inte räta på fingrarna. Hon hade fått händerna under sig när hon föll och hade enorma smärtor!


En taxi tog oss till Axessakuten i närheten av Järntorget. Efter en viss väntan förklarade en sköterska att hon måste röntgas, några av fingrarna var troligtvis ur led eller brutna. Men röntgen finns inte längre på Axessakuten (nedskärningar!) Istället måste vi åka till Mölndal, låååångt därifrån i andra ändan av Göteborg.


Ny taxi, genom stan, ut till Mölndals sjukhus, in på akuten. De som satt i väntrummet förklarade att dom suttit där i sex timmar. Vilket innebar att min kompis troligtvis skulle komma in framåt femtiden på morgonen. (Helt "fucking" sjukt).


Hon hade enorma smärtor och eftersom hon inte kunde använda någon av händerna var hon totalt handikappad, stackarn!! Hur lätt är det att dricka kaffe, kissa eller öppna en dörr?!


Jag satt kvar med henne till midnatt för att hålla henne sällskap. Tyckte SÅ synd om henne. Sedan tog jag spårvagnen hem. Nu är jag halvt ihjälfrusen (brrrr, vad kallt det var där ute!). STACKARS min kompis. Och HUR ska hon klara sig själv hemma "utan händer"??!


Annika - som undrar hur det kunde gå så här illa?!

 
 
Stort och smått

Stort och smått

2 december 2009 21:36

Men fy vad hemskt... Fick hon ingen smärtlindring medan hon väntade?
Sjukt långa väntetider på akuten... Måtte man inte behöva åka dit.

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

2 december 2009 22:20

Nej, ingen smärtlindring medan hon väntade på Axessakuten men när hon väl kom fram till receptionen fick on en Panadil.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards