Alla inlägg den 2 december 2009

Av Annika - 2 december 2009 18:57


Några fler foton från Englandsresan.

 

Fantastiskt hur högt änder kan flyga nu för tiden!!

 

 

  

 

Gick ni på den.....? Hahahaha!

 

Klart han inte kunde FLYGA så högt, han satt på vingen hela tiden!

 

  

Annika - som tror han ville emigrera till England

 

 

Av Annika - 2 december 2009 15:54


Jag är så HIMLA trött!   


Efter det att jag kommit hem från sjukhuset i går var jag bara tvungen att ta mig en kopp med varmt te. Jag frös så jag skakade efter att ha stått och väntat på spårvagnarna i en halvtimme. SHIT, vad kallt det var!


När jag väl skulle lägga mig framåt halv tre var det helt omöjligt att sova. Jag tänkte på min stackars kompis, ensam på akuten. Och när jag väl somnade vid halv fem vaknade jag gång på gång och tänkte på henne igen. Vid åttatiden ringde klockan och då hade jag nog sovit i sisådär tre timmar.


Nu hoppas jag min kompis ringer snart - vill inte själv ringa eftersom hon säkerligen sover halva dagen. Men jag hoppas hon hör av sig snart. STACKARN!!


Annika - på väg att somna i soffan

Av Annika - 2 december 2009 15:32


Jag och Folke träffade Göran ute på Prästgården i Vallda och ägnade tre timmar åt en genomgående planering av filmprojektet.


Vi beslutade oss för att skjuta det stora informationsmötet till 30 januari. Göran har nämligen lyckats få med en dam som doktorerat i läsarrörelsens musik. Hon samarbetar med musiker och sångare som kan framföra 1800-tals låtar under vårt informationsmöte. Så "coolt" !


  

Så här ser det ut när vi jobbar! Göran har grävt fram alla skrifter och böcker som tänkas kan.  Vi blandar det friskt med kaffe, lussekattor, juice, tidningsurklipp, bandinspelningar....ALLT!


Det är SÅ mycket att läsa in och plugga på. Dessutom är det tänkt att jag ska skriva manus, så jag måste VERKLIGEN ge mig in i läsarrörelsens värld.


  


Den här scenen ska vi ha med i filmen!!


Läsarrörelsen ville nämligen hålla egna bibelmöten, vilket var strängt förbjudet. Därför fick dom i hemlighet bege sig ut i skogarna med risk för arrestering.


Det som prästerna ansåg så förskräckligt och djupt vanhelgande var att KVINNOR fick tolka Guds budskap samt predika för folket!! (Tänka er det på 1800-talet!) Dessutom fick vanliga "simpla" bonddrängar predika. Läsarrörelsen gjorde ingen skillnad på klass eller kön. Alla skulle vara lika - precis så som Jesus sagt.


Jag hoppas SÅ att vi får chans att göra en pilot. Vi kommer att behöva många statister. Om ni bor i trakten kanske ni vill göra en insats framför kameran? :)


Annika - oj, vad dagen liksom bara försvann!

Av Annika - 2 december 2009 00:43


USCH, den här kvällen blev inte ALLS som vi tänkt oss!

Vi skulle ju ha så kul, vi kompisar. Gå ut och äta tillsammans, skratta och prata och fröjdas i nattmörkret. Och det gjorde vi också. Till att börja med....


Men när vi kom ut från restaurangen lyckades en av mina kompisar snubbla på trottoarkanten, varpå hon föll raklång rätt i gatan. Efter några minuter förstod vi att hon var illa skadad. Visserligen var hon på fötter igen, men hon skakade som ett asplöv och förklarade att hon antagligen skulle svimma vilket ögonblick som helst. Dessutom kunde hon inte räta på fingrarna. Hon hade fått händerna under sig när hon föll och hade enorma smärtor!


En taxi tog oss till Axessakuten i närheten av Järntorget. Efter en viss väntan förklarade en sköterska att hon måste röntgas, några av fingrarna var troligtvis ur led eller brutna. Men röntgen finns inte längre på Axessakuten (nedskärningar!) Istället måste vi åka till Mölndal, låååångt därifrån i andra ändan av Göteborg.


Ny taxi, genom stan, ut till Mölndals sjukhus, in på akuten. De som satt i väntrummet förklarade att dom suttit där i sex timmar. Vilket innebar att min kompis troligtvis skulle komma in framåt femtiden på morgonen. (Helt "fucking" sjukt).


Hon hade enorma smärtor och eftersom hon inte kunde använda någon av händerna var hon totalt handikappad, stackarn!! Hur lätt är det att dricka kaffe, kissa eller öppna en dörr?!


Jag satt kvar med henne till midnatt för att hålla henne sällskap. Tyckte SÅ synd om henne. Sedan tog jag spårvagnen hem. Nu är jag halvt ihjälfrusen (brrrr, vad kallt det var där ute!). STACKARS min kompis. Och HUR ska hon klara sig själv hemma "utan händer"??!


Annika - som undrar hur det kunde gå så här illa?!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards