Alla inlägg den 22 december 2009

Av Annika - 22 december 2009 20:39


Tja, mycket mer jul än så här får man knappt.


Liseberg har haft sin julmarknad i tio år, men bara en enda gång tidigare har dom haft snö.

Idag fick vi ALL snö vi behövde. Och mycket mer därtill.

För det snöade och snöade och snöade. Och snöade......

Dezi och jag blev som två snögubbar till slut.


Jag hade på mig tre tröjor samt strumpbyxor, långkalsingar och jeans - så jag frös inte ett dugg!


  

Tomtens renar!

Jag gillar verkligen att Liseberg har ett helt område med same-och norrlandskultur. Allt från mat till kåtor och - som sagt - renar.


Det var inte lätt att få till bra bilder eftersom snön yrde i luften.


  

Undrar hur det känns att åka slänggunga i snöstorm?!


  

Fin bild på Dezi när han beundrar båten.

(Är det "Black Pearl"?) LOL



  

Dezi och Jesus.

Dezi till vänster....



  


....och här äter min kära son renkebab samtidigt som han pratar i mobiltelefonen samtidigt som han försöker undvika den värsta snön. Skickligt!


Mamma Annika gör OCKSÅ roliga saker.....


  


....som att försöka köra en bil som inte rör på sig.


  


Men det allra bästa var ju att få krama Fru Kanin!

Det kändes bra, men nosen var i vägen!


Annika - hemma, avfrostad, upptinad och nöjd!

Av Annika - 22 december 2009 16:46


Nu har jag varit i Olskroken och fikat med min kompis "utan händer". (Hon har tagit bort gipset, så händerna börjar långsamt "komma tillbaka" igen.)


I Olskroken har ett nytt och jättetrevligt franskt café öppnats. Åk dit om ni bor i Götet, vet ja´. Rekommenderas varmt! (Samma kedja som har café på Västra Hamngatan och Övre Husargatan. Tror jag.)


Och på tal om varmt kommer jag nu att dra ut alla tröjor, sockar och varma boots som jag äger för NU ska jag och min son gå till Lisebergs julmarknad. Det är svinkallt ute och en ny snöstorm väntas slå till mot Götaland i kväll.


Men fega ur får man INTE!!

Jag SKA klara det här.

Foton kommer.

Kanske.... :)


  


Av Annika - 22 december 2009 11:27


Men DET var ju förvånansvärt. Inte en människa i väntrummet på Vårdcentralen. Trodde det skulle vara lång kö så här innan jul, men nej.....


Stygnen byttes ut mot tejp.

  - Har du sån här tejp hemma? frågade systern.

Ska man ha det? Har jag missat något IGEN?


Ny lärdom: För att undvika ärr, TEJPA ihop sår istället för att sätta plåster på dom.


Inte undra på att jag har ärr lite här och var.

Tejpa gjorde vi INTE på min tid!


Dessutom tycker jag alla mina ärr bär med sig roliga minnen. Hrm...kanske dom inte var så roliga just DÅ, men nu efteråt minns jag precis hur jag fick det där ärret :)


Annika - gör mig beredd att ta mig ut på stan igen

 



Av Annika - 22 december 2009 09:47


Dan före dan för Dopparedan!

Snön ligger vit på taken och endast tomten är vaken....

...och JAG.

Och några till.


Nu ska jag pulsa ner till Vårdcentralen och ta bort stygnen.

Det ska bli så skönt, har bara kunnat tvätta håret på halva huve´t....haha.

Dessutom har det stuckit och kliat de senaste två dagarna.

Kanske ett tecken på att det är läkt och stygnen behöver komma bort.


Eftersom det är drop in på Vårdcentralen hoppas jag att det inte är världslånga köer utan att jag SNART är hemma igen.


Annika - häller i sig sista slurken kaffe

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards