Alla inlägg den 15 december 2009

Av Annika - 15 december 2009 23:17


Och så var den dagen slut.....


I morgon bitti ska jag iväg mot Landvetter och ett nytt möte med Ledarskapsgruppen. Sedan blir det ytterligare ett besök på Vårdcentralen.


Så jag säger tack för idag, slut för idag, vi ses i morgon eftermiddag.


Annika - äter clementiner

Av Annika - 15 december 2009 19:34


"Hej Tomten, jag heter Annika och bor i Göteborg. Det ligger inte så långt från Lappland. Så du kan komma till mig FÖRST på julafton! Tomten, jag önskar mig bara en ENDA sak i juklapp! Jag önskar mig en systemkamera! ALLA mina kompisar har en sån!!! IallafallTVÅkompisar.

 

Jag har varit snäll precis hela året, Tomten! Jag har inte gjort så väldigt många människor arga. Bara några, men det var deras eget fel. Allt dumt jag gjort hela året har varit någon annans fel!!

 

Om du går i kyrkan - för du ser ut lite som Gud, tycker jag - så kan du veta att jag ska göra en film om kyrkan! Jo, på riktigt! Om du inte går i kyrkan, så håller jag på att försöka göra en film om allt det hedniska. Jag är väldigt flexibel. Jag kan tro på precis vad som helst, bara jag får en systemkamera!

 

Tomten, när du kommer till mig så.....jag har ingen skorsten, liksom. Du får klättra upp för balkongen, du kan ställa dig på gården och hoa, så slänger jag ner en repstege.

 

 

  

 

Jo, förresten, Tomten, det är en sak till.

Jag är lite orolig för Rudolf som alltid har en röd mule.

TÄNK om han fått baconsnuvan? Har du tänkt på det, Tomten?

 

Man kan ta ett vaccin med konstiga ingredienser i, som gör att alla renarna kommer att flyga rätt ut i universum. Eller också börjar dom grymta. Men det gör inget, bara du ger mig kameran FÖRST! HÖR DU DET!!!!!! Skärp dig nu, annars blir jag förbannad!

 

 Sedan ska jag vara jättesnäll resten av året och bara ta vackra, fina foton.

  

 

PS När du flyger in hit kan du ta sikte på en stor guldkrona. Den finns ovanpå min fästning. Men akta dig för Sahlgrenskas helikopter så att ni inte kommer på kollisionskurs så att du tappar KAMERAN!!!!!!

 

KRAM, TOMTEN!    

Av Annika - 15 december 2009 13:16

JOHN LENNON:


"So this is Christmas....

...and what have you done?

Another year older...

and a new one has just began"

 

Jag får panik av den låten!!

 

Just det, ännu ett år har gått och vad har jag gjort?

Ingenting! Nada! Nothing!

HEEEEELP!   

 

Jag har bara varit i Hollywood och tagit emot ett filmpris.

 Och varit i London för premiären av min film.

Jag har varit runt och föreläst om min senaste bok.

Och utbildat Landskronas chefer. Och några andra chefer.

 

Men jag har ju inte gjort något vettigt.

Måste verkligen skärpa mig till nästa år.

Så här kan det ju inte va´!

 

Annika - byter låt

 

 

 

Av Annika - 15 december 2009 10:17


  


Önskar min kaffekopp kunde glittra så här fint - då hade jag nog vaknat till lättare!


Idag är det så mörkt. Kunde sovit hur länge som helst, tror jag.

Visserligen finns det en mysfaktor med allt mörker, men man blir lite seg....i alla fall JAG.


  


Om vi hade haft sådana HÄR trevligt dekorerade spårvagnar i Göteborg skulle mörkret bli mer uthärdligt! :)


Annika - som har glittrande snöflingor i öronen! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards