Alla inlägg den 29 december 2009

Av Annika - 29 december 2009 21:21


Tänk så lite av ett isberg som syns på ytan. Fascinerande!!!


Det här fotot är taget av dykare från en oljerigg utanför New Foundland.


  

Av Annika - 29 december 2009 17:18


Jaha, då var det dags för kompisfika igen.

Ja, ni har rätt! Jag gör inget annat än fikar.


Jag har för många kompisar, har jag kommit på. När jag väl hunnit runt hela gänget har det gått ett halvår sedan jag fikade med hon som var först på listan. Och då måste jag ju börja om igen. Det tar aldrig slut.


Vis av erfarenheten i går med hur fullpackad innerstan är, beslutade Eva och jag oss för att undvika centrum. Och då blev caféet i Olskroken en bra idé.


Och för att då få bukt med "för-mycket perioden" (se förra inlägget) beslutade jag mig för att promenera dit! Jag hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta, så jag chansade - och kom "i mål" en minut före utsatt tid. Haha!! Vilken tajmning! 50 minuter tog det mig i lugn promenadtakt. Skönt!!



  


På vägen gick jag förbi  Skansen Lejonet, fästningen som är "kompis" med MIN fästning (för er som inte känner till Göteborg). Fästningarna låg låååångt utanför stan då dom byggdes. Och se var dom hamnat nu. Mitt inne i "smeten".

(Här har vi haft många fester då jag jobbade på Atlas Resor!)



  


Kaféet är jättemysigt och det kändes skönt att ha "promenerat bort" ett antal kalorier. Då kunde man ju anfalla kakor och chokladbitar igen, menar jag. :)

Man måste ju hålla jämnvikten!


Annika - som i alla fall tog spårvagnen hem




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards