Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Idag var jag elak

Av Annika - 8 december 2009 16:38


Efter min långa promenad ramlade jag in på BellParc i Slottsskogen, som är urmysigt nu inför julen. Juldekoration, dämpad belysning, stearinljus, svag julmusik i bakgrunden och världens läckraste bakverk! Härligt! Till min glädje såg jag att en av de två soffgrupperna var ledig - hurra! Slängde mig ner i soffan med fårskinnsfällar, rejält trött efter en och en halv timmes powerwalk.


Tio minuter senare anlände en grupp på sex personer. Det gick inte att missta sig på att dom väldigt gärna ville ha den där soffan, som en ensam tant (= jag) hade förskansat sig i. Deras kroppsspråk sa allt. De vandrade fram och tillbaka med kaffe och kakfat, fram och tillbaka.

  - Ska vi sitta DÄR?

  - Nej, vi går HIT.

  - Men där borta, då...?


Jag hörde ordet "soffa" flera gånger och ordet "soffgrupp" ännu fler gånger (men just då hade jag fått ett anfall av selektiv dövhet). Jag såg de sura ögonkasten. (Därför la jag mig till med selektiv blindhet också.)


I ungefär tio sekunder tänkte jag faktiskt erbjuda dom min plats - dom var ju sex stycken och jag var ensam och jag tog upp en hel soffhörna (eftersom folk inte gärna sätter sig hos en främmande person). Men sedan besinnade jag mig.

* Jag hade gått i 90 minuter uppför berg och kullar och var TRÖTT

* Jag var där FÖRST

* Jag gav faktiskt 60 spänn till en hemlös kille i går och man kan faktiskt inte vara snäll VARJE dag! Någon måtta måste det ju vara!


Så jag satt kvar. Jag knaprade långsamt, långsamt på min lilla pepparkaka. Bara så dom skulle förstå att det nog skulle ta en timma till. Och ser man på - de valde ett annat bord efter ett långt och ilsket ögonkast på kvinnan i soffan.


Okej, okej, nu kanske jag inte får några presenter av tomten.

Och jag behöver nog äta mer pepparkakor så jag blir snäll.     

I morgon skall jag bättra mig. Lovar!


Annika - som inte ens har dåligt samvete

 
 
Ingen bild

Mirre

8 december 2009 17:20

Kära du...bred ut dig i soffan så mycket du vill! Det hade jag också gjort. Speciellt efter en så avancerad fysisk ansträngning.

Inga skuldkänslor här, inte, och tomten är säkert snäll mot dig på julafton!

KRAM

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

8 december 2009 20:56

De hade väl kunnat fråga lite hövligt då, om de fick sitta hos dig? Och bete sig som folk!
Du är redan snäll, så ät inte för många pepparkakor, för då kan man bli menlös vet du väl...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

8 december 2009 21:16

Ju mer sura blickar dom slänger på en ju trotsigare blir man..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

8 december 2009 22:15

Ni har så rätt, TITTI och SUSSI - hade dom frågat mig hade jag GIVETVIS flyttat på mig. När folk bär sig åt så där blir jag bara anti....

Tack för vänliga ord. Då kanske jag inte behöver äta så många pepparkakor :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Dezi

9 december 2009 01:34

Jag var med om samma sak i somras. Fanns massa plattser men jag satt i soffan och de blängde. Jag hade precis fått in min mat. JAG skiter fullständigt i om de är fler och vill sitta på finaste plattsen. De fanns en massa lediga. Blev trött på dem. Sen blev det fullt och då kom det 3 till som inte blängde. Jag erbjöd dem då att sitta brevid , de tacka och satt sig. Sen snacka vi en massa.

 
Annika

Annika

9 december 2009 15:00

Javisst - om dom frågar och är artiga istället för att mumla och blänga är det en HELT annan sak. Och hade dom betett sig vettigt från början hade jag säkert erbjudit dom soffgruppen. Men sådana där blängiga surt muttrande människor...näää!! No chance!

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards