Direktlänk till inlägg 16 december 2009

En liten bit av mig är borta

Av Annika - 16 december 2009 15:18


Körde ut mot Landvetter/Härryda i morse.

Inte en flinga på vägen....inte förrän jag kom närmare flygplatsen, där var det lite vitt på marken.


På ett för mig helt okänt fik träffades Ledarskapsgruppen igen. I tre timmar. Jag börjar förstå vår mission nu: att jobba oss igenom Sveriges fik.


Men nytta gjorde vi. Och en himla god lunch på pannbiff och lök åt jag för 49:- ! Fantastiskt!


  


När jag kom ut från fiket snöade det så in i bomben! Det var vitt överallt. Jättefint!


Körde raka vägen hemåt och direkt till Vårdcentralen, där jag fått tid för att ta bort mina födelsemärken.


Helst ville jag ha bort det stora iögonifallande märket på kinden.

  - Kommer det att bli ett ärr? frågade jag eftersom ett stort vitt ärr på kinden inte är precis det jag längtar efter.

  - Ja!! sa farbror tant doktorn.

Tystnad.

  - erhh....jag vill inte ha ett stort ärr på kinden! sa jag.

  Det kan nog bli snyggt (NOT) när man solar sig till sommaren.

  - Då får du ta det med laser, sa Tant Doktorn. Och då får du gå till en privatklinik, det är inget vi gör här.


Äh, SHIT!! Jag som hade sagt adjö till märket innan jag gick hemifrån och t o m fotograferat det, så att kommande generationer kan ser hur jag såg ut FÖRE och EFTER.


Istället fick jag ta bort den äcklelpäckiga saken som växer ut vid tinningen och ser ut som ....öööruuuurkkkk! Delar av hjärnan, tror jag det är. Och det var faktiskt hyggligt av dom att operera bort DEN eftersom det helt uppenbart var ett "kosmetologiskt ärende" och inte ett "sjukdomsfall". Det är inte alla vårdcentraler som tar bort märken som INTE är farliga.


  

Gick hem genom stan och såg ut som om jag råkat ut för en olycka!


Fast det var den enormt stora bruna fläcken till höger om bandaget - ser ni?! - som jag helst ville ha bort.


Det får nog bli laser.

Var finns det en laser att köpa? Hur svårt kan det va´, menar jag....?! Jag har sett hur man gör på James Bond.


Annika - nu börjar bedövningen släppa....iiiiihhhhhajjjj.....

 
 
Ingen bild

Dezi

16 december 2009 23:32

http://www.citylaser.se

 
Sussi

Sussi

17 december 2009 08:33

Jag förstår inte hur dom kan vägra ta bort fläckar man vill ha bort. Det måste ju ändå vara den som betalar som bestämmer. Man köper ju en tjänst. Så tycker jag i alla fall ;-)

Sv. Jag väljer att tro på din kristallkula ;-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

17 december 2009 09:22

Aaah, en laser. Tack, sonen!

Ja du, Sussi, Vårdcentralen tycker väl dom ska hålla på med sjukvård och inte friskvård. En kompis till mig fick inga "skönhetsfläckar" bortopererade, men här på min vårdcentral var det helt okej.

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

17 december 2009 09:49

Tvåtusen för att ta bort fläcken??!!
Men herregud, vilka priser. Det får nog va´....

http://www.banfield.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards