Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Det som göms i snö kommer upp i tö.....

Av Annika - 24 februari 2010 17:03


Gissa vad som har hänt??!


Jag gick en sväng på Linnégatan - och stötte på något grönt!
Jag tror det kallas GRÄS!

 

Woooeeeh, ett mirakel!


Kommer ni ihåg det där mjuka, gröna täcket som man kunde gå barfota på ibland?

Kommer ni ihåg den där tiden, då allt inte var vitt?

Nähä, inte det....?!


Okej, så här såg det ut...kanske.... :)

FLORA, heter hon.


  


Källa


Men ge inte upp, för nu har jag SETT att det finns kvar. 

Gräset, alltså! (det ser visserligen inte så grönt och skönt ut, men huvudsaken är att det är där!) Hurra, det kommer en vår så småningom.

 

Mitt sökande efter Mr.X, d v s Daniel da Silva, har också fått sin upplösning. Han hörde av sig, så kontakten är upprättad. Tack för hjälp och idéer!

Fortsättning följer.....


Annika - jag har sett gräs, gräs, grääääs!

 
 
Ingen bild

marieg

24 februari 2010 17:25

så lustigt, annika, den där gröna trädgårds-damen, fick jag se i en veckotidnings-urklipp hos min mor igår, visst var det väl från någon trädgårds-utställning i England? min dröm: att resa runt och titta på vackra trädgårdar i england, bo på bed and breakfast och njuta av den vackra, skiftande naturen där, från norr till söder.

 
Annika

Annika

24 februari 2010 17:37

Jag följer med!!!! LOL

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

24 februari 2010 17:48

PS - glömde, Marie: JAG läser kartan om vi ska åka runt i England. (hihihi)

För er andra kan jag berätta att jag och Marie hade enormt svårt att ta oss ut ur Dalarna. Eller var det Närke?

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

24 februari 2010 20:07

Jasså.. är det gräs det heter, det som finns under dom här 60 cm snö!!??
Har hört att vi ska få plusgrader till i helgen så då får väl vi också det där slasket :-(
Önskar också man kunde hoppa över smältperioden och hoppa rätt in i torra våren..

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Annika

Annika

24 februari 2010 21:50

Ja, usch för slask. Såg att det skulle bli kallare här om några dagar - HELP, säger jag bara. Tänk när allt det här vattnet fryser!!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

25 februari 2010 09:21

Hittade faktiskt också några tussar blandat gräs och mossa efter snöplogens framfart.
Men just nu är det nästan omöjligt att tänka sig gröna, blommande dikeskanter!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

26 februari 2010 11:29

Du, jag hade faktiskt en otrolig huvudvärk, minns du hur jag satt beredd med plast/spy-påsen.
urk, det VAR en fantastisk resa, ändå.
I "vanliga" fall, är jag jättebra på att hitta...hi hi hi

 
Annika

Annika

26 februari 2010 16:27

Jodå, jag minns ALLT. Jag minns den långa, långa, snirklande grusvägen (GENVÄGEN) som slutade mitt inne i "nowhere" efter att vi kört i en oändlighet.
Det var kul! (NOT!)

Nää, jag vet att du var dålig, Marie, och vi var nog rätt groggy både du och jag efter den där intensiva helgen! :) :)

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

4 mars 2010 11:48

gissa vart jag skall i sommar Annika? jo jag misstänker (om mitt minne inte sviker mig helt i mitt kart/mevetande/omedvetande, att det är i trakterna av där vi körde vilse i Hedemora.
Stjärnsund, och tealogernas läger, dans blir årets tema och några fantastiska kvinnor/tillika författare skall delta.
Bla. Pia Höjenberg (barnmorska) som kommer att hålla föredrag om sina böcker :
hon har bla. skrivit om riter och magi kring barnafödande, skall bli SÅ roligt.
Apropå att vår resa INTE var kul när vi körde vilse så säger jag: NÄÄÄÄ! jag vet att det inte var kul där (ett långt tag) jag hade skallebank så jag inte kunde hålla ögonen öppna och du såg ut som om du skulle börja gråta, det här säger jag och gapskrattar när jag skriver det, men DÅÅÅ var det INTE kul.
Tänk att det förlutna kan locka en i skratt, men vi gör ALDRIG om det Annika, aldrig aldrig, på nästa äventyr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards