Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Morgonmöte om filmen

Av Annika - 3 mars 2010 12:15


Folke har varit i Sydamerika och filmat i två veckor. Så nu var det dags att uppdatera och komma igång med Vallda-projektet igen.


Jag promenerade hela vägen till Gårda. Jätteskönt och inte så besvärligt att gå som det var i Slottsskogen i går.


  

Här, rätt över ån, jobbar Folke. Plus en massa film-och mediafolk.



  


Den här snöhögen framför deras dörr föll ned från taket häromdagen.

Livsfarligt!


Vi startar om när det gäller Vallda-filmen. Förhoppningen om att få in sponsorpengar genom informationsmötet i kyrkan funkade inte. Det fattas fortfarande över 40.000:- för att göra en pilotfilm, så det kan vi glömma.

Antingen får vi omgruppera och hitta en ny stig eller så får vi lägga ner. Och det vill jag INTE.


Nu har vi hållt på med det här projektet i ett års tid av och till.

Det SKA gå! SKA gå!

Tänk i nya banor....tänk, tänk.....

Frikyrkospåret är nästa väg. Jag tror det går lättare än Svenska Kyrkan.


Annika - ger inte upp

 
 
Ingrid

Ingrid

3 mars 2010 12:26

Hej!
Vilken trevlig blogg du har, kikat runt lite bland dina inlägg om baconburgare och istappar hängandes från taken.. =)
Hamande här via en länk, och tänkte bara lämna några rader efter mig innan jag försvann igen..
Ha en bra dag,
Mvh Ingrid

http://iddeh.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

marieg

4 mars 2010 11:04

glöm inte nykterhetsrörelsen och arbetarrörelsen också, de kanske också är villiga sponsorer med tanke på att det även blev uppstarten till den verksamheten

 
Annika

Annika

4 mars 2010 12:29

Tack, Marie.
Ja, vi måste hitta nya vägar. Man kan ju inte ge upp för att första alternativet inte funkar och ska jag vara ärlig har jag aldrig trott på Svenska Kyrkans villighet att medverka.

Vi kämpar vidare.
Kram!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

7 mars 2010 10:11

....Nu kom jag på en sak till som Göran L. sa vid föredraget i Vallda (då som du var sjuk) även folkbildningen har uppstarten av det kollektiva medvetandet att tacka för att de nu finns till, kanske även de kan bidra?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards