Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Annika - 4 mars 2010 16:29


Jag vet att många kvinnor tycker att mammografi är värre än fem rotfyllningar.

Själv har jag aldrig haft problem med den där undersökningen. Det kan väl vara värt priset att få sina bröst överkörda av en lastbil (det känns så!) mot att upptäcka bröstcancer i tid.


Det som varit negativt är snarare attityden hos de som jobbar där. Jag kan ABSOLUT förstå att det inte är världens roligaste djup att stoppa in hundra bröst om dan mellan två plåtar - dag ut och dag in (alltså, hur skaffar man sig motivation? Vad ser man fram mot? "Aaaah, jag kanske hinner med 102 bröst idag!!") Men en del av de där tanterna (hrm...) har varit både arroganta och hårdhänta.


Till idag. Tydligen har ett privat företag tagit över mammografin och jag hamnade i en modern, snygg väntsal med glada, trevliga människor. När jag sedan stod där mitt emellan "tagningarna" - LOL - säger den ena tanten: "Gjorde inte det där ont?!" och pekar på mina tatueringar. "Jovars!" säger jag. "Jag har sex tatueringar!" säger den yngre flickan. "Var då?" säger jag nyfiket. (Tatueringar intresserar mig alltid).


Två minuter senare visar hon mig en stor och jättefin tatuering i svanken.

Det var då jag slogs av den märkliga situationen.

Där står JAG topless och HON med neddragna byxor, medan vi nyfiket granskar varandras kroppar.    


Jösses, så där trevligt har jag aldrig haft det. Kommer gärna tillbaka. Kanske ska skaffa en ny tatuering innan dess. :)


Annika - genomlyst och upplyst

Av Annika - 4 mars 2010 13:49


Jag tycker det är vansinnigt kul med bloopers!

Vet inte varför - kanske är det bara kul att se proffs göra bort sig.


En av de bästa komediserier någonsin är Vänner. Tycker JAG! Älskar den serien.

När man ser på DERAS bloopers börjar man inse hur vansinnigt kul dom måste ha haft det under inspelningarna och hur vansinnigt många omtagningar som måste ha gjorts.


Det finns massor av Vänner-bloopers om du letar på Youtube, så här kommer bara ett exempel. "Enjoy"!


Av Annika - 4 mars 2010 13:47


Bloopers från den första Piratfilmen.


Kolla 2:23. Urkul!


Av Annika - 4 mars 2010 09:53


Så där, ja.

Hemma igen efter ett morgonmöte. Det är mycket trassel just nu. Med allt. Vet inte vad det är....


Nu ska jag bara kasta i mig en smörgås, sedan ska jag till gymet för nu var det gräsligt länge sedan.


Sedan hem, sedan ner till stan (Dax för mammografi), sedan hem, sedan städa, sedan fixa till för besökarna som kommer ikväll.


Sedan....sedan....är det sängdax. Oj, där gick hela dan igen. Nä, det gjorde den inte, den är ju KVAR! :)


Annika - har nästan hela dagen kvar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards