Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Annika - 23 mars 2010 19:56


Förr i tiden bakade jag jämnt!
Jag bakade matbröd och småkakor och mjuka kakor och allt annat.

Nu bakar jag aldrig.


DET måste jag råda bot på.


I morgon har vi möte med styrgruppen för Vallda-filmen och därför tänkte jag göra en insats. Med andra ord, en tigerkaka.


 

Kolla, kolla - det blev en kaka!


  

Man måste ju testa den.


Sedan måste man testa den igen.

Och ifall den smakar olika på olika ställen, måste man testa den en tredje gång.


Mmmm.....varm tigerkaka...mmmmm.....


Annika - INTE äta mer! INTE äta mer kaka!




Av Annika - 23 mars 2010 19:49


För ett tag sedan köpte jag en vas och en fin blomma på IKEA.

Några veckor senare hittade jag påsar med rosenblad i en butik.
Det var vackert!
Jag strödde ut dom på min chiffongliknande duk där vasen stog.


Nu såg det ju LITE konstigt ut.

Hur kan en anemonliknande blomma fälla rosenblad?!

Fel fel fel fel.

Alltså måste jag köpa rosor!


  

NU blev det rätt! 


Mitt rosenhörne! Ska bara hitta någon rosentavla att hänga på väggen bakom.



 Köpte även en kudde för min laptop.

Toppenbra. 

Jag inviger den NU!


Annika - nöjd med mina inköp

Av Annika - 23 mars 2010 18:30



"Vad menar du?? Har vi inte samma pappa??!"



  

Av Annika - 23 mars 2010 16:08


Idag hade jag bestämt mig för att gratta min kompis som fyllde år i går. Jag skulle ta henne till Tjolöholm för lunch. TÄNKTE jag. Och det var ju en bra idé. I går.


När jag vaknade i morse och hörde regnet smattra på balkongen insåg jag att det inte ALLS var en bra idé.


Vi slutade på IKEA. Ha ha! Det är rätt roligt egentligen. Tack och lov för IKEA.


Men vi hade i alla fall en mycket trevlig stund - tack för trevligt sällskap, Marie! - och bjuda på lunch kunde jag ju göra ÄNDÅ.


Vad jag köpte?
Kommer i nästa inlägg. Måste packa upp först.


Annika - och NU är solen framme, nu när jag inte behöver den längre. Jo, det är klart jag gör...:) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards