Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Köpa byxor är pesttråkigt

Av Annika - 5 mars 2010 15:07


Upptäckte i går att mina byxben släpade på marken. Nästan.

Med andra ord har mina byxor blivit för stora. Yeeheeeeee!!


Fyra veckors förkylning är en utmärkt bantningskur. (Dock inte att rekommendera).


Jag hade alltså ett val:

1) köpa nya MINDRE byxor snabbt och se till att aldrig växa ur dom

2) växa i de gamla byxorna (billigare) genom att äta upp alla chokladmunkar (roligare)


Men tuff som jag är begav jag mig ner till stan för att göra det jag tycker är pesttråkigt: prova byxor. Speciellt på vintern. Ta av jacka, knyta upp skor, ta av byxor, på med dom nya, upptäcka att dom inte passar, av med dom, på med dom egna, knyta skorna, ta med väskan, hämta in nya byxor....ja, ni vet. Svettigare och svettigare blir det.


Och hur kommer det sig att vissa 38:or är som 36:or och ibland som 40:or eller 36:or är som 38:or och...ja, ni vet det också. Storlekarna stämmer ju inte.


Precis när jag skulle ge upp hittade jag ett par svarta 38:or på REA t o m! Hundra kronor billigare. Woooahhhh!! Samma storlek som mina gamla, men bra mycket mindre. Märkligt.


Sedan blev jag så glad och tacksam att jag gick och vräkte i mig en pastabuffé.

Snart dags att köpa nya byxor igen.


Annika - nu blev jag trött....

 
 
Sussi

Sussi

5 mars 2010 22:11

Håller med. Toppar har man i det oändliga men byxor däremot är jättesvårt att hittta några som passar. Så gissa om jag blev glad igår då jag hittade två par!!

Jodå, visst blev det lets dance. Sitter nu och väntar på att få se vem som åker ut. Sen blir det att slänga sig i sängen.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards