Alla inlägg under juli 2008

Av Annika - 11 juli 2008 15:52


Nu har jag fått ett tiotal ansökningar från män som vill vara Skjöld. Men alla har kort hår. Hallåååå, killar! LÅNGT hår, sa jag ju. Ni kan inte söka med stylad kort frisyr...tänk vikingatid!


Jag hade världens bästa "Skjöld" framför mig i kön på macken i går! En lång välbyggd kille i 30-årsåldern med skägg och en  ljus fläta med jättetjockt hår som gick ner på rumpan på honom. WOW! Han hade passat så perfekt, men just då kändes det urpinsamt att gå fram och haffa honom i kön och säga: "Heyyy, vill du bli modell?" Idag ångrar jag mig gruvligt!


Så om du, långflätade man, läser detta och beskrivningen stämmer på dig och du befann dig på OK:s mack norr om Munkedal vid sextiden den10 juni - CALL ME! (Och vad är chansen att han läser detta? 0,000025% ?) (Skratt)


DÄREMOT har jag hittat "pappa Skjöld!" Det var ju det jag sa, att jag skulle hitta honom. Ursnygg bild! Jag hoppas på lite hjälp från det här vikinggänget i Skåne som dessutom har allt från svärd till sköldar. Kanske kan jag åka och plåta dom under något event.


Annika - uppladdad både i själen och i datorn. Ikväll skall jag skriva så det glöder!


----------------


STORT tack till Per Andersson i Skåne för att jag fick lägga upp den här urfina bilden på honom!


Av Annika - 11 juli 2008 09:14


Idag hade jag tänkt skriva på boken - men nu laddas min lap top snart ur (suck) så jag får hitta på något annat istället. Typ bege upp till mig Vitlycke och klättra upp till Skjölds grav igen.


Jag skulle ändå dit upp för att kolla in miljön eftersom min huvudperson Malin nu kommer till hällristningarna för första gången. Hon har ingen aning om att hennes öde är sammanlänkat med Minyas öde för 3000 år sedan. Och att hela förklaringen finns på några klipphällar i Tanum.


Ha den bra dag - see you tonight!


Annika - 47% laddning kvar :) :) 


Av Annika - 10 juli 2008 19:45


Nu är jag på landet! Puh, vilken produktiv dag!


Bengt visade sig vara en trevlig kille som sysslade med rekrytering, vilket ligger nära mitt eget yrkesomårde. Så vi babblade för fullt hela vägen upp till Trollhättan.


I den vackra herrgården nedan - Rönnums herregård - har filmteamet hyrt in sig och det var här vi fick prova ut våra kläder. Vi skall spela ett mycket sofistikerat middagsgäng, typ snofsig överklass. (Skratt) Bengt blev ursnygg i sin grå middagsstass med väst och kavaj. Själv fick jag en URLÄCKER kavaj, top och byxor. Kavajen har tillhört Prinsessan Christina, hon hade skänkt den till teaterrekvisita efteråt. Jag riktigt KÄNDE hur mitt blod blev blått. Ha ha ha!


Tack och lov fick jag byta  de skor jag först fick mig tilldelade. De hade skyhöga stilettoklackar. Jösses, jag har inte gått i högklackat på ÅR! Kunde inte ens GÅ i dom. Men de nya jag fick, med lagom klack, var ursnygga.


TYVÄRR kan jag inte visa er foto på hur tjusiga vi blev eftersom det är fotoförbud under produktionen av en film. 18 och 19 skall vi filma och vi får väl se om vi ska bo över uppe i Trollywood eller pendla till Göteborg. Vet inte riktigt tiderna ännu.


Annika - som upptäckte att jag glömt laddarsladden till laptopen. SHIT! Tur Dezi kommer ut i morgon så han kan ta med sig den.






Av Annika - 10 juli 2008 13:20


Fick ett mejl från en filmagentur i Kalifornien. WOW, tänkte jag. Äntligen har Pierce Brosnan´s agent "hittat mig"! Men nääää...så var det inte. Det var Johnny Depps agent. Aldrig får man vara riktigt glad. (skratt) 


Den här agenturen är mega-big och hade sett vår film på festivalen i New Mexico. Nu vill dom representera oss "world-wide" och vill att jag ska ringa dom i morgon för en diskussion. Meeen...i morgon är jag på landet. Där har vi ingen stationär telefon. Ska jag ringa Kalifornien på min mobil?! Nää, don´t think so.


På sin hemsida har dom en stor bild på Johnny Depp eftersom dom är agenter för några av hans filmer. Va´superhäftigt! Nu kan jag snart säga: "Oh, by the way...Johnny och jag har ju samma agent over there....i Kalifornien!"  Ha ha, så coooolt!


Måste rusa iväg nu, ska ju till HollyTrollywood med Johnny D  BENGT, hette han visst. Det blir nog dötrevligt det också! Återkommer ikväll med foton.

Annika - med en STOR portion humor!


---------------


Får väl bidra med en bild på indian-Johnny. Jo då, Jack Sparrow är Cherokee-indian. :) Visst syns det!


Av Annika - 10 juli 2008 09:39


Dagens citat: 


"Säg inte att du är fattig därför att dina drömmar inte har gått i uppfyllelse, verkligt fattig är bara den som aldrig drömt."


(Marie von Ebner)


Av Annika - 10 juli 2008 09:16


Good morning!

Solen kämpar med att titta fram mellan molnen här i Göteborg. Det går inte så bra... :(


Idag ska jag:

Gå till gymet

Fika med min sista Minya-kandidat

Packa

Plocka upp en kille som heter "Bengt" - ingen aning om vem han är

Köra till Vänersborg och prova ut kläder för filmningen nästa vecka

Dumpa Bengt på någon centralstation nånstans

Köra till landet


Om ni undrar så ska Bengt också spela med i filmen. Filmbolaget bad mig plocka med honom och som en tillfällighet bodde han fem minuter från min bostad. Vilken tur!


 Annika -  gäääääsp. Är lite seg idag!


Av Annika - 10 juli 2008 00:11


Nu har jag annonserat efter Skjöld. Så kom igen killar: är du 15-30 år, har långt eller halvlångt ljust hår och bor hyfsat nära västkusten, hör av dig!! Du ska vara minst 1.70 (Om du är vältränad är det en stor merit). Och så ska du gilla att bli fotad förstås.


Mejla på order@bcbooks.se och skicka foto.


Minya behöver dig.

Jag behöver dig.

Du kan bli hjälte för en dag! What is there to loose....?!


Annika - väntar tålmodigt på bronsålderskrigaren Skjöld...

Av Annika - 9 juli 2008 18:59


Idag har jag fikat och pratat, fikat och pratat, fikat och pratat i min jakt på "Minya". Vilket hårt jobb jag har, eller hur? Ha ha ha!


Jag hade hoppats att några av dom skulle vara "fel", liksom. Men nej då, jag kan se "Minya" i allihop. Vem som helst av dom hade funkat på bokomslaget. Så det blir inte lätt. I morgon träffar jag den sista tjejen, sedan ska jag prata i telefon med några andra tjejer som inte bor i Göteborg. Och sedan måste jag göra ett val. Puh!


Har hunnit med ett besök hos min revisor också och svarat på en massa mail. Nu tvättar jag i tvättstugan. Inget mer kaffe för mig idag. (skratt)


Annika - som äter färdigköpt lasagne.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards