Direktlänk till inlägg 28 november 2008

A tribute to LINA

Av Annika - 28 november 2008 09:38


Det här inlägget är alldeles speciellt tillägnat Titti. Plus lite till Ulf.

Och alla er som läst kommentarerna i inlägget nedan "Att vara i Vara". :) :)


Mitt emellan Vänern och Vättern prunkar en håla tätort som heter Töreboda. (IFALL ni i Norrland och Skåne och på andra ställen mot all förmodan inte vet var denna metropol ligger) (Ler)


Jag fick den MEGASTORA äran att åka dit och föreläsa 1999 (!) och det blev så bra att jag fick komma dit en gång till! Töreboda ligger vid Göta Kanal och är världsberömd ( ler ) för sin färja, den minsta i Europa. Och denna färja kommer nu att bli världsberömd även i Sverige efter dessa inlägg.


Blunda nu, Titti, for here it is....

"And so I present for you...... (trumvirvel)....LINA the Ferry!"

 


Kolla, jag har t o m ställt den på en blå handduk så att det ska se ut som om den är ute på böljan den blå (fniss)

  

Annika - färjinnehavare och därmed icke färglös :)



 
 
Titti

Titti

29 november 2008 15:52

"En får tacke!" (västgötska = tack så mycket!)
Så synd att jag inte fick höra dig då, när det fortfarande var ganska nytt med Lina som present till föreläsaren!
Men det kan kanske inträffa någon annan gång!
Bamsekram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

29 november 2008 21:37

Jag kanske ska sälja in mig till Töreboda IGEN. Så får jag TVÅ "Linor". Haha!

Kram själv!

 
Titti

Titti

30 november 2008 20:48

Det är du värd!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
grynet

grynet

7 januari 2009 16:50

Åh hjälp...Jag ser på färjan att du redan har varit här. Fått av sagda utbildnigsledare....Nej förresten. Hon hade inte börjat då. Men, trots färjan så kanske du kan övertalas en gång till. Att komma till TÖREBODA!!

http://www.grynet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards