Alla inlägg den 28 april 2008

Av Annika - 28 april 2008 19:10

Jag kom inte längre än Hallsberg - sedan spydde jag på tågtoiletten! Ööööh, så äckligt! Jag spyr nästan aldrig (tack och lov) och det var 13 år sedan sist - jag minns eftersom det är så sällan. Jag ska bespara er alla gruvliga detaljer, men jag försökte i alla fall jaga rätt på en tågvärdinna och samtidigt se till att ingen gick in i den nedspydda toiletten. Tågvärdinnan tittade på mig med avsmak och backade fem steg. "Ööööh, så äckligt!" sa hon också. (Ja, jag vet, men skall inte värdinnor vara lite mer empatiska??) Alla passagerare tittade också på mig med avsmak (nu vet jag hur det känns att vara utstött), men ingen frågade hur jag mådde. Alltså, jag vet att det är äckligt, men det är faktiskt en sjuk människa i andra ändan av de där spyorna, hör ni.....!  :)


OK, det här var så dråpligt att det skulle platsa i vilket sjukt TV-program som helst. En vacker dag, när jag mår bättre, skall jag skratta ihjäl mig åt det. Just nu undrar jag bara hur katten jag ska klara 8 timmars föreläsning i morgon?


Nu har jag däckat på hotellrummet. Jooo, förresten, dagens SOL får jag inte glömma! Till den underbara kyparen här på Best Western Skogshöjd i Södertälje. Han kan sitt jobb, den killen! Så professionell - som gamla tiders kypare, en utdöende sort. HAN får min stora sol. (Han serverade mig just rödtunga med ris här på rummet.)


Annika - som nu ska pröva om rödtungan vill stanna nere 


Här bor jag:

Av Annika - 28 april 2008 15:59


I går kväll insåg jag att jag hade feber. Inte undra på jag kände mig så vansinnigt trött och konstig- Sov nästan 12 timmar (!) och vaknade helt groggy och svettig. Shiiiiiit!


Mitt jobb är helt underbart men det är en hake: man kan inte vara sjuk! Man får inte bli sjuk! Jag har stått på scen med 39 graders feber och kört kurs med nybruten arm och nystukad fot (!) "The show must go on!" Under de här 17 åren har jag aldrig ställt in enda gång.


Hade en intervju med en tidning klockan ett. Urrrk, vad jag mår illa, det är  nog magsjuka. Låtsades vara såå glad och pigg!  Direkt till tåget. I morgon har jag föreläsning i åtta timmar. Oh my God!! Hoppas verkligen jag mår lite bättre. Har ju inga mer jobb den här veckan - en enda dag skall jag väl lyckas med.


Just nu sitter jag på tåget och tittar ut. Vi är i....tja, var är vi?....i Skövde.


Annika - som vill krypa ner hotellsängen och soooovaaaa..... 


Välkommen ombord:















 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards