Alla inlägg under januari 2009

Av Annika - 23 januari 2009 18:33


Okej, jag har inte antagit en enda utmaning hittills. Så nu är det väl dax, då. Tack, Annika!


OM DIG

1. Hur mycket är klockan just nu? - 18:30

2. Namn? - Annika

3. Vart bor du? - Mitt i Göteborg

4. Hur många barn vill du ha? - Haha, inga mer, tack!

5. Vill du gifta dig? - Igen?? Sure...why not!

6. Har du ätit sushi? - Ja, klart!

7. Favoritglass? - Banana split!! Pistage glass. Äh, för f-n, ALL glass!

8. Hur många olika sorters flingor har du i kökskåpet? - Bara en typ just nu

9. Humör? - Glad och galen, för det mesta


FYRA GREJOR

1. Har du någonsin blivit jagad av polisen? Nä! Eller jo! Jag var ju ihop med en polis, kanske vi hade lite...host, host...lekar för oss....

2. Har du en hund? Nej, men växte upp med en dvärgspets

3. Sover du helst själv eller med någon? Sover bara med Chanel no. 5. (Stal den repliken från Marilyn Monroe) (Till skillnad från henne så ljuger jag.)

4. Tror du på spöken? Absolut! Min lägenhet är full av dom. Snälla spöken. :)


SKULLE:

1. Skulle du vilja vara längre? Nä, jag är perfekt! 1.68

2. Skulle du vilja väga mer? Nej, tack!

3. Skulle du vilja ha sex nu? Nä tack, men KAN möjligtvis ångra mig om Johnny Depp ringer på. Eller Alan Rickman. Eller Brad Pitt, eller Pierce Brosnan eller....en hel drös av dom....som jag kan tänka mig...

4. Skulle du vilja dricka dig full nu? Nej, dricker aldrig.


KAN

1. Kan du röra på öronen? Nej!

2. Kan du slicka dig på näsan? Men nää, jag är väl inte Gene Simmons!

3. Kan du kolla i kors med ögonen? Kan inte alla det?

4. Kan dina föräldrar lita på dig? Äh..hmm...de är döda.

5. Kan du låta bli att prata på 4 timmar? Absolut! När jag är ensam. Inte annars.

6. Kan du va på en fest utan att dricka? Nej, något dricker jag. Dock inte alkohol.

7. Kan dina vänner lita på dig? Absolut!!!!!!!!!!

8. Kan du tänka att pierca dig i naveln? Njaea, tar hellre en tatuering till

9. Kan du suga? Coca-Colan kommer i alla fall upp i sugröret....

10. Kan du låta bli att spendera pengar i en affär om du har pengar? Ja då, jag är bra på det!


HAR

1. Har du någonsin ljugit för dina föräldrar? Hmmm, har inte alla tonåringar det?

2. Har dina föräldrar sagt att dom älskar dig? Nej, aldrig. Men en gång tvingade jag min pappa att säga det.

3. Har du syskon? Två halvbröder.

4. Har du någonsin haft sex med någon? Hahahaha! Nej! Jungfrufödsel, var det.

5. Har dina föräldrar ljugit för dig? Kan nog vara möjligt.

6. Har du varit full den här månaden? Ja, åt för mycket på kinarestauranten.

7. Har du redan tröttnat på dom här frågorna? Nä, känner mig som en tonåring.

8. Har du borstat tänderna den senaste timmen? Nä, två timmar sedan.

9. Har du pussat någon som är fyra år äldre? Men man har väl inte frågat alla grodor man pussat hur gamla dom var!

10.Har du haft sex med någon som är tre år äldre? Se frågan ovan.

11.Har du haft ett förhållande med någon som är fyra år äldre? Min f d man var tolv år äldre.

12.Har du blivit påkommen när du har haft sex? Växte upp i hippie-åldern.Vad tror du själv? :) :)

13.Har du haft sex med mer än tre personer? Samtidigt? Näää!

14.Har du ljugit på någon fråga än då? Ljuger ALDRIG! (Vilken lögn!)


Var det slut nu?
PUH!

Jag skickar utmaningen vidare till vem som helst som bloggar.

Var så god!
Tag den!


Annika - som ska se på Let´s Dance alldeles snart....

Av Annika - 23 januari 2009 15:46



Idag blev det en filmförmiddag: ett filmbolag ringde och frågade om jag ville statera i en tysk film. Men jag tackade nej, det var långa dagar och nästa vecka är jag väldigt upptagen.


Sedan ringde ett annat filmbolag och undrade om jag ville provfilma på måndag. Suck. Det där med provfilmning är 20% skicklighet och 80% tur - att "råka" vara just den där typen dom söker. Men det skulle ta 20 minuter ( det är verkligen löpande-band-principen ) och på promenadavstånd, så jag sa okej.


Sedan gick jag till Filmfestivalkontoret (det är Filmfestival här nästa vecka) och köpte biljetter till "Guidance" nu på måndag. Jag och min kompis staterade i den filmen, i en fruktansvärt otäck scen om en "guru" som förgrep sig på ungdomar. Ska bli intressant att se filmen.


Några säljsamtal, ett alldeles för långt samtal med en kompis, en långpromenad....och nu är det snart kväll igen. Vad fort det går!


Annika - som skall läsa GT, dricka kaffe och laga middag

Av Annika - 22 januari 2009 21:17



Så går solen ner igen.

I morgon får vi nya chanser och möjligheter att göra något bra.

Kanske bara ett leende mot någon som behöver det.

Eller en hjälpsam hand.

Det är oftast i det lilla som storheten finns.


Annika - som blir lika förundrad varje gång som Moder Jord visar oss sina fantastiska färger

Av Annika - 22 januari 2009 15:51


Jag såg och hörde Obamas tal. Han gjorde precis det som han SKA göra - han erkände de svårigheter USA och resten av världen befinner sig i men samtidigt visade han framtidstro och en "jäklar anamma!"


Slog över till svensk TV. Nyhetsreportagen berättade om dystra tider. Börsen pekar neråt. Analytikerna spår att det blir ännu värre. Några nyligen friställda beklagade sig. Folk på gatan berättade att dom skurit ner på konsumtionen. "Och dystrare kommer det att bli....!" sa en allvarlig nyhetsuppläsare.


Löpsedlarna berättar om konkurser och mer varsel . Eller också berättar de om nya sjukdomar som vi nog alla bär på utan att veta om det.


Men JIZZEZ vad jag är trött på det svenska vemodet och domedagsprofeterna! Vi har en gigantisk brist på bra och inspirerande ledare! Var är dom??! Alla dom som ska framträda i TV-rutan, etsa fast oss med blicken och säga "Jovisst, det är tufft nu! Men vi kommer att klara det! Det vänder! Vi går mot ljusare tider!"


Man behöver inte kunna ekonomi eller teknik eller politik för att vara en bra ledare. Sådant där finns det experter för. Men man ska kunna inspirera, inguta hopp och mod i folk, få dom att TRO att det BLIR BRA! För tron kan förflytta berg.


Det blir precis så som vi vill att det ska bli. För det är ju VI som är samhället. Det är VI som är världen! Och det är VI som bestämmer hur den ska vara.


Låt varje enskild individ få känna att han/hon är betydelsefull. Att alla kan göra NÅGOT! Inte bara vara ett bihang och en belastning! Var är våra ledare som kan låta vikingablodet svalla och få oss att känna "Vi fixar det här! Vi kämpar tillsammans och gör något bra av det!" Så där som Obama gör.


Vi svenskar är inte alls så där mjäkiga och "lagom" som vi ibland själva får för oss att vi är.

Men vi saknar någon vi kan ha TILLIT till.

Någon som inte är korrumperad.

Någon som inte gör det han/hon gör för pengar eller för makt eller för framgång.


Vi saknar ärliga, pålitliga karismatiska ledare som brinner för att skapa ett bättre samhälle, bättre miljö och bättre relationer. Och som är villiga att gå i spetsen för kanske det viktigaste av allt - att ge oss inspiration och hopp om en bättre framtid istället för "nu-går-det-åt-helvete-prognoser."


Jag efterlyser lite mer glöd och passion och OPTIMISM!

Led oss in i framtiden....någon!!


Annika - äh, om ingen annan gör det får jag väl göra det själv...

(Hihih. Nä, skojade bara...)



Vi har alla vingar att trotsa de mörka molnen.

Men ibland måste vi påminnas, så att vi inte glömmer.


Av Annika - 22 januari 2009 10:27


Tidningen idag berättar att den kanadesiska matematikern Jason Brown vid universitetet i Halifax efter sex månaders forskning (s-e-x månader) kommit fram till en fantastisk upptäckt! (Håll i er nu!)


Han har räknat ut vilka toner som Beatles spelar i det berömda startackordet till "A Hard Days Night". Woooooowwww, liksom! Han använde en matematisk metod som heter fouriertransform och kom därmed fram till det fanns ett piano bland gitarrerna! Wooooowwwww!


Jag undrar, Jason - finns det inte viktigare saker att forska om?

Nähä...okej, då.

Och så undrar jag om du lyfte luren och ringde och frågade Paul eller Ringo? Nähä....mer spännande att lyckas själv?

Okej...Hrmm.

Tja, jag får väl säga GRATTIS, Jason! Vilket ackord ska du ge dig på nu?


 --------------------------


I samma tidning läser jag också att Faraonernas rike gick under p g a inavel. För att hålla blodet rent gifte sig faraonerna med sina systrar och halvsystrar. Analyser av de sista faraonerna visar att de alla hade genetiska defekter.



Vi var inte så smarta på den tiden...

Jag vet inte om vi är så mycket smartare nu.

Det finns bara en massa olika sätt att utrota sig på....


Annika - som har sett Ramses mumie på riktigt. Lite äckligt är det allt....

Av Annika - 21 januari 2009 21:39


 Grattis till din nya post, Obbe!


Känn ABSOLUT ingen press!

Vi är miljoner, miljarder som hoppas på en bättre värld.

Om du kunde få slut på kriget nere i Irak vore det toppenbra.

Och så kan du väl fixa problemen i Gaza, medan du ändå är på den sidan.

Äh, va fan, stoppa ALLA krig, vet ja!


Och sedan miljöproblemen. Du vet, Amerika hänger inte riktigt med! Kan du liksom gasa lite! Ja, inte gasa som i giftig gas, utan trampa på gaspedalen så att ni hinner med resten av världen. Tack!


Minoriteter. Känn ingen press, alltså. Men se till att indianerna får upprättelse och för fffff-n be dom om ursäkt. Hur svårt kan det va´? Australien har gjort det, Kanada ha gjort. Säg bara: "Sorry!" Sååå lätt. Och alla andra minoriteter också, förresten. All rasism, faktiskt. All rasism kan du väl fixa bort?


Obbe, ni klantade ju liksom till det i USA. Banker och lån och sånt där och just nu är vi många här i Sverige (det är inte samma sak som Schweiz, Sverige ligger i Skandinavien) som ligger risigt till. Jag har jättedåligt med jobb, kan du fixa det? Du kan väl se till att börserna där borta skjuter i höjden och att ALLA köper Volvo? Kan du försöka ordna det? Rätt snabbt också.


Känn inte att hela världens öde vilar på dina axlar, absolut inte!

Men om du kan försök fixa lite världsfred och bättre miljö och en kanonekonomi så vore det ju....bra. Kan du försöka, i alla fall?


Lycka till, Obbe! Som sagt, känn ingen som helst press!
KRAM från oss miljoner och miljarder som väääääääntaaaaar.....!


Annika - plötsligt känns alla förväntningar man själv haft på sig i livet väldigt små....

Av Annika - 21 januari 2009 21:14


 



Annika - nöden har ingen lag.....  Vad gör man??!

Av Annika - 21 januari 2009 15:34


Det känns som om jag springer runt i lera.

Eller i kolasmet.

Det är sååå seeeeegt.....

Jag har spritt ut en massa frön i den där leran, men dom bara ligger där.

Jag vet inte vilket frö jag ska vattna.

Just nu går jag bara runt och skvätter lite vatten här och där.

Vilket frö har bäst förutsättningar att växa?


 

 FRÖ I LERA


I morse beslutade jag mig för att vattna "resan-till-Tanum-fröet". Letade på nätet och ringde en massa vandrarhem, men fick inte svar någonstans. (Jo, jag vet att dom inte är öppna nu, men det brukar alltid finnas någon kontaktperson.)


Till slut fick jag tag i pensionatet på Malmön - som var fullt EN ENDA helg, naturligtvis helgen 9-10 maj!  Men....va....hur....??! SHIT! DubbelSHIT!


Så då tänkte jag vattna "filmmanus-fröet" i stället. Har inte hört ett ord från filmbolaget. Antingen ville dom bara bli av med mig eller så har dom skitmycket att göra. Letade och skrev och mailade ut till massor av filmbolag. Nu är det bara bombardemang som gäller!


Jehova Vittnes-rollen gick till någon annan. Spelar ingen roll - särskilt som jobbet var obetalt (!) - men jag hade i alla fall fått något att göra....


Gud, jag har MYROR i kroppen! Usch. Gick ut och gick i två hela timmar för att försöka få bort dom.   

 


IRRITERANDE MYRA


Men det finns ljuspunkter.

Mitt i all lera och kolasmet, så trillade det igår in TIO föreläsningar! Sex stycken bokade och fyra preliminära. En kund hade bokat mig för ett uppdrag i september - sju föreläsningar på tre dagar. Ooooohhh, det blir tufft! 


Det kanske finns ett liv efter krisen? 


STORT megatack till min agentur som säljer mig och bokar mig.

Ni är SÅ goa och SÅ proffsiga och SÅ underbara.

Just nu är ni mitt ljus i kolasmeten. (Skratt)

 


 LJUS I MÖRKRET


Annika - letar efter myrutrotningsmedel

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards