Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Mellan Småland och Skåne

Av Annika - 25 mars 2009 15:11


Hade en riktigt skön morgon!
Låg på sängen till tio, svarade på mail och fixade kursmaterial.

Sedan slängde jag in väskorna i bilen och tog en ny tur ner till Växjö City.

Vilket UNDERBART väder!

Sprang runt i affärer en timme, sedan hittade jag ett fik där de hade nybakta VARMA småkakor. Mmmmmm!!

Cappuccino och kakor satt helt perfekt.


Och SEDAN var det bara att låta Tom Tom leda vägen.

En ny väg! Har aldrig någonsin åkt den här vägen tidigare!!

Spännande! 

 


Väldigt spännande.....

Hrm....om man älskar träd, vill säga.

Raka landsvägar och träd! I 15 mil.


Jag har definnitivt kommit till "-arp" och "-hult" landet.

Kattarp, Lammhult, Älmhult o s v....här nere "arpas" och "hultas" det alldeles förfärligt. :)


Körde in i Kristianstad Centrum för att äta lunch och kolla stadskärnan.

Har nog aldrig varit i Kristianstad.

Och vad är det FÖRSTA jag ser....?! 

 


De där tyska indianerna.

De är precis överallt!

De kommer från en stor släkt sydamerikaner nere i mellersta Tyskland och åker runt och leker Nordamerikanska indianer för att få in mer pengar. Dock inte denna gång. Idag var det FIOL som gällde... :)


Sedan hittade jag en kinarestaurant och slank in där för lunch. 

 


Kinarestauranter har fortfarande SMÅ kaffekoppar.

Sådana som min mamma hade (fast hon hade ju ännu mindre.)
De ser man nästan aldrig nu för tiden. Mysigt!


Nu är jag framme vid kursgården. Som är ENORMT stor. Hur mycket hus och bilar som helst.

Den ligger vid havet, så jag såg fram mot en underbar havsutsikt. Trodde jag. Men här finns inget blått så långt ögat når. Bara evinnerliga ängar.


Tror kursgården tillhör kyrkan, för här är det både gudstjänster och andakter.

(MÄRKLIGT hur jag hamnar i religiösa sammanhang hela tiden!!)


Nu ska jag vila lite, läsa en tidning och sedan ska jag ge mig ut på jakt efter havet!! Fick plötsliga abstinensbesvär.


VILL SE HAVET!!


Annika - som återkommer om/när jag lyckas hitta det. Havet, alltså....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards