Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Posten och gymet

Av Annika - 11 april 2009 16:40



För några veckor sedan skickade jag en låda med "Kvinnan i Klippan" till min distributör. De, i sin tur, distribuerar sedan till bokhandlare och nätaffärer som t ex Ad Libris och Cdeon.


Jag tror inte det är sant, men böckerna är nästan slut! De har sålt som en explosion och jag kan lugnt säga att ingen av mina tidigare böcker har fått en sådan här raketstart försäljningsmässigt!


Så TACK TACK TACK till alla er som köper och läser och rekommenderar boken. Jag är SÅ glad att Minya blir upptäckt och omtyckt där ute i Sverige!


Stapplande bar jag lådan till Posten idag. Klarar inte riktigt de 40 böcker som kommer från tryckeriet i en sådan här låda, så jag fick plocka ut några. 32 böcker mäktar jag med. Ha ha. Får väl jobba upp mina muskler....


 


....vilket jag gjorde efteråt, för jag gick nämligen till gymet.

Och där var det nästan TOMT, kan jag säga!

Det var bara jag och tre andra tokgökar som valde gymet en jättesolig påskafton som denna!



Men jag kom inte så långt efteråt, bara tvärs över "gården".

Där ligger nämligen Språkcaféet och där fastnade jag med en latte.

Och bara njöööööt!
Dessutom hade jag ju tränat en timme, så jag var så belåten med mig själv:)


På Spårkcaféet kan man dansa Tango varje lördagseftermiddag och så här på själva påskafton drog dom igång tangocaféet precis när jag kom dit.

Häftigt!!

 


Här är min utsikt - Göteborgs imponerande befästning Carolus Rex, byggd i slutet av 1600-talet. (Det sägs att det går en hemlig gång från den här befästningen till "min" fästning Skansen Krona.)


Och sedan gick jag hem och la mig på balkongen....

Tänkte nämligen ha kjol i morgon och de där två blekvita spirorna som tittar fram under kjolkanten ser nästintill döende ut.

Kanske man kan få LITE färg på dom i alla fall?


Annika - pust, pust, pust....va varmt det blev!




 
 
Sussi

Sussi

11 april 2009 22:45

När jag läste att din bok nästan hade sålt slut blev jag lite nervig så jag gick in och beställde den på en gång..
Vore tråkigt om den skulle vara slut just när jag vill läsa den..
Men jag är glad för din skull att den sålt så bra. Jätteroligt.

Kramis

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

11 april 2009 22:47

Ingen panik, Sussi...den här boken kommer att leva i många år än. Hoppas jag :)
Men kul att du beställt den och jag hoppas du ska gilla den.

 
Ingen bild

Lena

12 april 2009 17:10

Hehe! Du är så rolig! Du satte pricken på "i" et när du sa att dom bleka benen ser döende ut under kjolen. PRECIS så känner jag med, jag har undrat hur jag ska få liv i mina innan det är dags att låta världen beskåda dom!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards