Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

En själslig pånyttfödelse

Av Annika - 1 juni 2009 15:58


Ingniden i olja efter den sköööna massagen spatserade jag ut i den gassande solen.

Insåg snart att jag skulle bli friterad.


Så jag travade rätt över gatan till Café Vanilj.

 


Rekommenderar detta fik VARMT (rätt ord i dag!) till er som inte prövat.

Det ligger på Kyrkogatan, nära Domkyrkan, och har t o m ett hotell.

Urgoda bakverk, pajer och sallader......

 


....och en mysig innegård. Helt perfekt idag!


Efter en broccolipaj och en latte bestämde jag mig för att botanisera lite i affärerna på väg till spårvagnen. Vill ha en ny sommarkjol.

INDISKA kändes lämpligt så här i högsommarvärmen.


 


En HEL affär med Tomas di Leva!!

Rätt in i 60-talet igen!

"More than ever".


Jag måste bekänna något - jag har identitetsproblem.

I mitt yrke som ledarskapskonsult måste jag ju försöka se lite...hrm...."städad" ut. Det finns ju en dresskod, menar jag....


Men inom mig finns en hippie/boheme som bara skulle älska att bryta sig loss.

Jag vill ha batikfärgade långa tunikor igen!
Jag vill ha pannband och små bjällror som plingar och broderade blommor på blusarna.

Jag vill springa runt barfota i gräset med megastora örhängen och rökelser i händerna och ropa "Make Love, not War!" och "USA, ut ur Vietnam!!"

(Oooops, det är visst "Irak" nu för tiden.)


Jag tror jag skall släppa lös hippien i sommar.

Ja, det ska jag ta mig katten, jag ska pingla mig igenom alla de kommande månaderna! :)


Annika - som kanske inte skulle sett den där 60-talsfilmen.....

 
 
Ulla

Ulla

1 juni 2009 16:54

Måste fråga dig en gång till.
Du visade en bild på en Brittiskt shop i GBG. Vet du vilken jag menar? Jag berättade om denna för en på jobbet och hon blev helt euforisk...hm heter det så? Hur som! Hon ville veta exakt var den ligger, adressen osv. Hon hade någon som skulle till GBG om en dryg vecka. Jag hade köpt Englands n:o 1, när det gäller te, PG tips. De säljer det här på Konsum. Hon älskade dem ja hon älskar svart te gärna engelskt.

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

1 juni 2009 16:59

Japp, vet precis vilken du menar.

Butiken ligger på Plantagegatan. Minns inte numret, men gatan är kort. Affären ligger bredvid den engelska puben Beefeaters.

Och ALLT detta ligger i Linnéstan, nära Järntorget och några steg in från Linnégatan, mittemot Hagabion.

Blev det bättre nu? :)

 
Ingen bild

marieg

1 juni 2009 19:33

ja! GÖR det annika, retro-hippie över sommaren, 60-talet kändes mycket enklare mode-mässigt sett.
Lååååååångt hår, svepan tjafs och ärmar, starka psykedeliska mönster och färger, tingel-tangel, peace-märken osv.
(tur att man hade en morsa som var sömmerska, så man kunde ha den rätta looken)

 
Sussi

Sussi

1 juni 2009 20:07

Det där cafét såg jättemysigt ut. Det är så härligt att sätta sig ner och fika en stund!!
Klart du ska släppa ut hippien i sommar.. Lite färg och mönster mår man bara bra av :-)

Ha en varm och härlig kväll

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

1 juni 2009 20:48

Ja, jag KÄNNER hippien ta över nu.
Den har ju smygtittat fram lite av och till.
Men nu...nu kommer det VERKLIGA hippieanfallet:)

 
Anna

Anna

1 juni 2009 22:29

Älskar "Indiska" och går gärna in dit när jag kommer till någon ny stad, för att kolla hur det ser ut just i den butiken. Fast höjdarlokalen är nog "Indiska" i Gamla Stan i Sthm... =)

http://annabellan.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

1 juni 2009 22:39

Ahaaa, har jag missat Indiska i Gamla Stan?
Oops, får fixa det nästa gång.

Jag frekventerar Indiska på Kungsgatan här i Göteborg. STOR butik i två våningar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards