Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Annika - 5 juni 2009 23:42


Fick just ett trevligt mail från en av mina indianvänner i Albuquerque.

Hon skickade mig ett "Födelsedagsalarm".

Varje gång någon av dina vänner fyller år får du en påminnelse först en vecka innan, sedan dagen innan.


Så PERFEKT för mig som är urdålig på att komma ihåg födelsedagar!


Gå in på www.birthdayalarm.com och anmäl dig.

Det är HELT gratis!
Inget skumt!!


Och nu lämnar jag er. För ikväll.

Solen har gått ner.

God natt :) :)


Av Annika - 5 juni 2009 19:30


 


 Tänkte att jag behövde en BRA bok för långa, lata (och ev. regniga) sommardagar.


Och så kom jag på att jag hade ett presentkort på Akademibokhandeln, som jag fick som present då jag föreläste för Moderaterna för några månader sedan. Hurra, här ska handlas!


Hittade denna bok - Kryptan. "Musik, magi och mystik i en mörk historisk gåta." Den utspelar sig i Frankrike och låter ungefär som min bok....:)

Gillar ju sådant där. 

 


Tarotkorten spelar en viktig roll i den uråldriga gåtan....spännande :)


Vilken FIN bok! En riktig bok! (Jag köper nästan alltid pocketböcker annars.)


Tack, Moderaterna!
Recension kommer.

Fast det tar nog ett tag, för den är TJOCK!


Annika  - som tycker det känts som höst idag....brrrr....

Av Annika - 5 juni 2009 17:34


NU är jag tillbaka!
Rultiga Rulle är också tillbaka i pölen.

For ever!

Hopplös personal!!


Vad jag skulle ner i stan och göra idag övergår mitt förstånd.

Fast jag hade ju ett väldigt viktigt (host, host) möte.

Oj, så mycket folk.

Och så många tutande bilar.

Och så många studenter... !!


Hittade några hippiekjolar DJUPT inne i min garderob.

Dom köpte jag för sisådär tio år sedan och ville inte slänga.

Och ser man på - nu har modet hunnit ikapp kjolarna. Igen!! :)


Men de där Indien-inspirerade kjolarna är ju så himla "see through", så jag blev tvungen att inhandla ett styck underklänning på Hennes.


Så där, ja. "Hippieuniformen" börjar växa fram.

Nästa gång blir det en tunika :)


Annika - ska nu äta lax med skagenröra 


PS Inte katten hade man underkjol på hippietiden!!

Gick man omkring sådär? Totalt genomskinlig?

SVAR: Japp!!!



Av Annika - 5 juni 2009 11:50

 


Hej alla barn - jag heter Rulle.

Jag är från RRBV - Rultiga Rulles BloggVakt.


Jag vaktar bloggen medan bloggarinnan befinner sig på hemlig ort.

Var vänlig återkom vid senare tillfällle.


-----------


Fast oss emellan: hon är inte alls på hemlig ort.

Hon är nere i stan och träffar kompisar. Igen!!

Det är det enda hon gör - glassar runt och dricker latte, äter lunch, träffar kompisar, går på bio och sitter i gräset och luktar på blommor....

Medan JAG sitter fastcementerad här vid bassängen och vaktar en himla BLOGG!


Skulle inte förvåna mig om hon hyr in FFBV nästa gång!
Fiffiga Fidos BloggVakt, alltså.

FAST jag lagt ner min själ i det här!

Otack är världens lön....

-----------------


RRBV uppskattar ert besök på denna blogg och önskar er välkomna tillbaka!


Rulle - Rultig Räddare

Av Annika - 5 juni 2009 09:42


Fler kaffekoppar till Internet! Ha ha!


Nu har jag hittat dessa.....


 

Källa  


 .......vibrerande kaffekoppar!

Kopparna vibrerar med 20 Hz, säger information. Och då blir det så där vackert :)

Nästa innegrej på caféerna? 


Men nu ska jag förklara varför man blir så pigg och glad av kaffe:


Kaffe innehåller det uppiggande ämnet koffein, som i kroppen fungerar som en adenosinreceptorantagonist, har betaadrenerglika effekter och ger en ökad diures genom dilatation av de afferenta glomerulära arteriolerna. (Wikepedia)


Japp, PRECIS så är det ju! :)

Och nu ska jag sätta på kaffet och ge mina afferenta arterioler lite "speed".


Annika - fattar inte vad jag säger, men "who cares"?!







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards