Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Annika - 16 juni 2009 21:52


 


Nu ska min dator gå och lägga sig.


Själv är jag uppe några timmar till.


Ses i morgon :)


Annika - kollar Desperate Housewives :)

Av Annika - 16 juni 2009 17:52


Men NU blev jag bara trött.....!!


Fick mail från bokförlaget i Uppsala, dom som var mitt sista försök att få någon att nappa på min bokidé.


Dom hade läst mitt synopsis och ville nu ha några kapitel från mig.

Hurra, så långt har jag inte kommit med något annat förlag.

Det låter bra, tänkte jag!


SEDAN kom själva knorren. Dom förväntade sig att författarna själva köpte upp halva utgåvan (kostnad sisådär 100.000:-) för egen försäljning och distribution. (!!)


Men HERREGUD, kunde dom inte sagt det innan jag jobbade fram det nya synopsiset??! Då kunde jag svarat "No way!!" på studsen. Jag hade inte behövt gå här och väntat på svar i tre veckor heller.


Nej, nu är jag urless på det här. Jag har hållt på sedan i november.


Om jag tyder tecknen (hehe) så ser man ju tydligt att det är prästfilmen jag skall göra. Där kommer allt till mig som ett forsande vattenfall, den ena "tillfälligheten" avlöser den andra. 

Den här nya bokidén kantas ju bara av trassel och strul.

Bye bye bokidé och Hello prästfilm! (För övrigt det enda av mina "möjliga projekt" som i alla fall RÖR på sig!)


Annika - sitter på solstolen och målar tånaglarna. Suck. Jobbigt liv :)

Av Annika - 16 juni 2009 11:28

Ursäkta den dåliga skärpan - kunde inte få det bättre.

Men den här seriösa (!) annonsen blev ju bara SÅ rolig!

Ännu roligare är det att veta att annonsen har funnits både i tidningar och på affischer.


Den är gjord i Sydafrika av någon som....hrm....tydligen inte är så bra på engelska. Gaviscon gör reklam för sitt medel mot halsbränna.


Ung vacker dam får halsbränna.

Hittar Gaviscon.

Häller ut vätskan som har formen av brandmän.

Dessa släcker elden inom henne.....

Åh, så nöjd hon blir!


Och så kommer den obetalbara "punch-linen"!!!

OOOOOOPS!


Av Annika - 16 juni 2009 10:02


Kolla den lilla skära tungan!!

Sååååå söt!



Källa

Av Annika - 16 juni 2009 09:47


God morgon på er!
Skulle varit iväg för länge sedan och jobbat med Folke - vi hade intentionerna att en gång för alla få klart projektpresentationen idag.


Men i går kväll blev hans fru hämtad med ambulans och är nu på sjukhus.

Tydligen något med hjärtat, tror dom.

Otrevligt!


Så mötet blev inställt och själv ska jag bara fika med en kompis i eftermiddag.


Man får verkligen vara glad för varje dag som man är frisk!


Annika - som hoppas allt går bra och att hon snart är hemma igen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards