Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Annika - 11 juni 2009 20:27


....när folk ställer saker som ska slängas i trappuppgången!


Vi har det jättebra där jag bor. Fem steg från ytterdörren finns gårdsskjul, där man kan lämna allt från papper till glas till stora möbler. Allt fraktas bort. Kan det bli bättre?


Ändå orkar folk inte bära småsaker de där fem stegen ut till containrarna utan ställer prylar i hela uppgången.


VEM ska ta bort dom?

Ska dom liksom bara försvinna av sig själva, eller hur tänker man?!


Även om man i ren frustration vill ta saken i egna händer, d v s slänga grejorna, så vågar man ju inte riktigt.

Egenmäktigt förfarande, liksom.

ÄR det skräp? Eller står bord, väskor, skateboards m.m bara där som prydnad?

De har stått här i flera månader.

Hur länge ska man vänta innan man får lov att röra dom?


Annika - som snart sätter upp en lapp i uppgången: Din Mamma Jobbar Inte Här!




Av Annika - 11 juni 2009 17:33


Nu har jag hunnit med ett filmmöte och ett "tandläkarmöte".

Och t o m en powerwalk.


Folke och jag jobbade hårt och kom igenom sisådär en tredjedel av projektplaneringen. Det tar tid. Man måste ju skriva så att folk inte VILL något annat än att sponsra denna film. (Ha ha) Så vi vänder och vrider på orden och skriver om och försöker igen.....


Vi jobbar vidare nästa vecka. 

 

På väg till Folke.....

Ånäsvägen i Gårda.

Och Lisebergstornet i bakgrunden. 

 


Här på Brew House sitter massor med filmskapare, regissörer, producenter, ljud-och ljustekniker, musiker. Och annat flummigt kreativt folk! (He He)


Äh, jaq skojar bara om flummigheten för jag skulle GÄRNA vilja jobba här också. Min hippie/flum-själ tittar fram varje gång jag går hit!


Nu ska jag hoppa in i duschen. Är genomsvettig efter promenaden!


Annika - som blidde lite trött.....



Av Annika - 11 juni 2009 08:46


God morgon på er!

Har lite bråttom idag, ska iväg till Folke alldeles strax.


Vi ska försöka få ihop en projektpresentation för vår nya film.

Sådant där tar tid. Mycket papper, budgetar, synopsis, tidsplaner, målgrupp den ska visas för, vilka som är med i filmen bla bla bla bla.....

Petigt så in i bomben....

Men, men, gör man det inte ordentligt får man inga pengar.


Efter lunch ska jag till tandläkaren, så jag tar allt "i ett svep".


Ses senare, ha en bra dag!

Annika - torkar håret, dricker kaffe och bloggar samtidigt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards