Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Annika - 22 juni 2009 21:09

  

Känner mig lite hängig idag...


Har varit pigg hela dagen, men nu på eftermiddagen fick jag plötsligt huvudvärk. La mig på sängen - och somnade! Det hör inte till vanligheten.

Kände mig alldeles slut, som om jag var bakis. Vilket ju är omöjligt.


Läser bloggen från ett år bakåt och upptäcker att jag även DÅ kände mig bakis dagen efter sommarsolståndet.


Så märkligt!
Måste vara alla ofantliga krafterna däruppe i Tanum - det blir bara "too much" med hällristningarna och ceremonierna. Och...hrm....Orms påverkan! :)


Annika - som tackar Mr. Albyl för "tillfrisknandet"

Av Annika - 22 juni 2009 15:47


Hemma igen!
Vi fick gjort hela projektpresentationen.

Skönt!


Det är jättesvårt att sätta ihop en budget för dokumentärfilm.

Spelfilm är ju MYCKET lättare.

Man vet vad skådespelarna kostar, hur många scener man skall filma, VAR man skall filma - och man vet en ungefärlig produktionstid. Dessutom har man ett manus som man följer relativt slaviskt.


En dokumentärfilm är ju något helt annat!

Manus finns, men är väldigt allmänt hållet. (Och det gör man oftast rejäla avstickare från.)

Man vet inte om produktionstiden blir två år eller två veckor - allt beror ju på vad, vem och vilka man träffar.

En dokumentär är i och för sig relativt förplanerad, men ändå....det krävs TUR. Att råka ramla på rätt person, rätt händelse o s v.


När man skriver en presentation blir det därför väldigt mycket gissningar.

Vi budgeterade 400.000:-, så får vi se. Man kan också göra det tvärtom: så här mycket pengar har vi fått ihop och vad kan vi göra för den summan?


Nu ska jag, som sagt, dra det här med prästen när vi träffas på torsdag och sedan måste vi jaga pengar för pilotfilmen.


Annika - älskar soooolen som äntligen kom fram!

Av Annika - 22 juni 2009 09:29


Måndag morgon - och solen strålar!


Jag är på väg till Folke och vi ska försöka jobba klart projektpresentationen för Valldafilmen i dag.  På torsdag ska jag träffa prästen. Det passar bra, då kan han få kolla igenom texten.


Ha en härlig dag!

Annika - kunde lätt sovit en timme till. Jag var riktigt trött efter gårdagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards