Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Jag ska starta nytt parti!

Av Annika - 6 juni 2009 14:49


Jag har tejpat fast mina flaggor på balkongen.

Här ska ta mig katten flaggas!

Jag tycker vi ska ta tillbaka Sverige från extremisterna - ta tillbaka vår flagga och Tors Hammare och fornnordiska tecken som blivit felexploaterade!


Varför måste stoltheten över ett land och ett folk innebära trångsynthet och respektlöshet mot ANDRA länder?

Varför kan vi inte hylla Sverige och vara stolta över vårt folk samtidigt som vi beundrar det unika som andra kulturer har att erbjuda?

Varför måste det ena förta det andra?! Fattar inte, liksom.....


Jag tror jag ska bilda ett nytt parti.

Vi ska vara fantastiskt stolta över vårt otroligt vackra land och allt vi svenskar har företagit oss.

Och vi ska dela andra folks stolthet över sina egna kulturer så att vi kan glädjas åt att tillsammans får bo här på den här fantastiska planeten.


När vi hyllar våra egna länder och hjälper andra folk att hylla SINA länder hyllar vi ju samtidigt allt det som Moder Jord består av. Allt liv!


Japp, ett sånt parti ska jag starta.

Har ju ändå inget annat för mig i sommar.


Nån som vill va´me´?  :) :)


Annika - Du gamla, du fria, God Save The Queen, Allons enfant de la patrie, Ja, vi elsker dette landet....sorry, kan inga fler...

 
 
Stort och smått

Stort och smått

6 juni 2009 21:15

Du får min röst, direkt!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

K.R.

6 juni 2009 22:00

Min röst också! Jättebra skrivet!
Vad ska partiet heta?

 
Ingen bild

Annika

6 juni 2009 23:38

Oj, TACK! Nu är vi tre. NÄSTAN inne i riksdagen:)

Vad partiet ska heta? Men så långt har jag inte kommit ännu. Kanske när vi blir...fem.

 
Sussi

Sussi

7 juni 2009 00:26

Det där tycker jag låter som en jättebra idé :-)
Själklart har du min röst!!! Får man rösta två gånger???? hihi

Ha en härlig söndag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

7 juni 2009 13:51

Man får rösta PRECIS hur många gånger man vill :) :)

 
Ingen bild

Eva på Odengatan

7 juni 2009 21:08

Jag är med. Då är vi 4.

 
Ingen bild

Mr Bogus

7 juni 2009 21:22

Hur kommer parti-symbolen att se ut ? Något som får en att tänka på vår fina planet kanske ? Jag är med också.

 
Ingen bild

Annika

7 juni 2009 22:34

Ja, det hade varit fint.
Folk har tjatat på mig i år att jag borde bli politiker eftersom jag är så bra på att dupera...hrm...jag menar INSPIRERA andra. (He he)

Jag har alltid sagt nej. Vill inte in i den världen. Men det kanske är dax nu... ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards