Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Lite deppigt

Av Annika - 8 juli 2009 19:04

 


Känner mig faktiskt rätt deppig idag.


Mitt ex, d v s pappan till min son, är döende i cancer. Han kommer hit en sista gång för att ta adjö nästa månad.

Fixar inte det, känner jag, men jag måste ju....


Min kompis har fått cancer.


Min kollega och kära vän har också fått cancer.


En annan kollega dog i cancer för ett tag sedan, bara 45 år.


Plötsligt blev det mycket.

Väldigt mycket.

Det bara trillar på en....allt på samma gång.....


Kanske var det tårarna på Jacksons begravning i går som gjorde att den resterande sorgen också kom upp till ytan.

Ibland kan en enda tår utlösa ett vattenfall - ett behövligt vattenfall.



Jag är så tacksam för varje dag och att jag och min son och mina övriga nära och kära mår bra!


Sorgen får oss ibland närmare meningen med livet. Eller kärnan i livet.


Varenda dag är en Gåva och vi kan aldrig ta något för givet.

Just därför måste vi leva.

NU!


Annika - glömmer aldrig att vara tacksam.... 


 
 
Ingen bild

Birgitta

9 juli 2009 03:48

Du skriver så fint.Vet inte vad jag skall säga....men jag håller med dig.Det är viktigt med tacksamhet.

 
Sussi

Sussi

9 juli 2009 08:08

Vad hemskt när du skriver att ni ska ta ett sista adjö! I och för sig ska man vara glad att man har möjligheten men jag förstår din ångest.
Vad många i din närhet som har drabbats. Hoppas det går väl för din kompis och kollega i deras kamp.

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marieg

9 juli 2009 08:34

att ta adjö, är någonting som vi gör varje natt när vi lägger oss, av dagen.
Varje gång vi separerar från en familjemedlem (ex. bråttom iväg till jobbet) så tar vi det för självklart att vi skall ses om några timmar igen, vilket inte alls någonsin är själklart.
Att ta vara på och uppskatta de nära och kära vi har omkring oss, visa dom och säga det, medans vi har en chans, det är nog det sundaste sättet att leva.
Att få lov till att vara i sin känsla av sorg, när den väl infinner sig, är viktigt, det skall ingen få ta ifrån en.
Men att veta att någon finns där ute, som bryr sig, kan göra att man orkar litet till.

 
Ingen bild

Annika

9 juli 2009 09:49

Tack, tjejer. Era ord värmer!
Ja, livet är inte bara ett rakt streck, det är en berg-och dalbana. Men det är ju det som ÄR livet. Vi måste kunna tackla både motgångar och sorger.

Och, som sagt, njuta av varje dag. :)

 
Ingen bild

Mr_Bogus

9 juli 2009 10:06

Känner med dig Annika. Det är kämpigt och man känner sig så maktlös när ens nära o kära drabbas. Precis som du skriver så är ju varje dag man kan gå upp en gåva, fast tyvärr tänker man ju inte alltid på det.

 
Ingen bild

Mirre

9 juli 2009 10:25

Usch, hemskt när folk man känner för blir sjuka och dör. Din stackare, det blev mycket på en gång!! Konstigt det där, allt kommer i vågor.

Som du säger, det är livets gång och vi måste få lov att vara ledsna! Det är viktigt.

Stor kram

 
Ingen bild

Annika

9 juli 2009 16:31

Tack, Mr. Bogus. Ja, det är väl det där med maktlösheten. Att man bara kan stå bredvid och se det hända och inte göra NÅGOT...förutom att vara ett stöd, givetvis.

Mirre, javisst är det konstigt. En olycka kommer inte ensam, sägs det, och det stämmer nästan alltid. Men det stämmer tvärtom också. När man är "in the flow" så går ALLT vägen.

 
Stort och smått

Stort och smått

12 juli 2009 11:24

Det är så hemskt när folk blir sjuka i cancer och man vet att det inte går att hejda. Sorgligt.

Skickar en kram

http://stortosmatt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 27 juni 2010 16:53

När jag startade denna blogg för drygt två år sedan hade jag som mål att skildra produktionen och tryckningen av min bok "Kvinnan i Klippan." När boken kom ut skulle jag sluta blogga. Trodde jag. Ha ha. Men bloggen ville annorlunda. Dessutom ...

Av Annika - 27 juni 2010 10:09

  Kunde inte sova i natt. Kände mig  "konstig" och svettig. Men speciellt varmt var det ju inte.   Vid halv fyra tiden var jag uppe och funderade på att kanske ta en nattlig promenad. Till slut, vid femtiden, gled jag in i dimmornas land och ...

Av Annika - 26 juni 2010 18:04


  Lade mig i Slottsskogen med min lilla picknick och försökte få färg på de kritvita benen. Och ansiktet. Där låg jag i två timmar - tills jag kände hur det började göra ont på läppen, precis där jag brukar få munsår. Neeeeeej!! Nejnejnejnejnej! Ja...

Av Annika - 26 juni 2010 11:51

  Flås...flås...flås...flås...   Har powerwalkat runt Slottsskogen och tittat på resterna av midsommarfesten. Vi var dock en hel hög med hurtiga motionärer som forsade fram mellan träden :)   Lagom varmt just nu. Men hettan kommer nog a...

Av Annika - 26 juni 2010 10:05


         God morgon!Hoppas ni vaknar utan baksmälla :)   Himlen är knallblå! Men i går kväll var det svarta moln på himlen och en kraftig blåst. Och KALLT. Så jag vet inte hur det gick för utomhusfirarna.   Läste att det förr i tiden ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards